خبرگزاری کار ایران

مدیر كل استان‌های نهاد كتابخانه های عمومی كشور:

استفاده از خیرین موجب توسعه فعالیت كتابخانه‌های كشور می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۳۴۶۷

استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه های مختلف موجب توسعه و پیشرفت فعالیت های كتابخانه ها و كتابخوانی در سطح كشور می شود.

مدیر كل استان های نهاد كتابخانه های عمومی كشور گفت: استفاده از ظرفیت خیرین در حوزه های مختلف موجب توسعه و پیشرفت فعالیت های كتابخانه ها و كتابخوانی در سطح كشور می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا قزوین، حجت الاسلام "سید علی حسینی" در قزوین افزود: خیرین می توانند در حوزه های مختلف و از جنبه های متنوعی در عرصه كتاب و كتابخوانی اثربخش  باشند.

وی اظهار داشت: نباید تنها انتظار كمك و حمایت مالی از خیرین داشته باشیم بلكه اهدای كتاب، فضای فیزیكی و برخی امكانات و شرایط مورد نیاز نیز از جانب خیرین بسیار مفید خواهد بود.

این مسوول خاطرنشان كرد: نهاد كتابخانه های عمومی كشور، نهادی نوپا است كه برای توسعه فعالیت ها و گسترش خدمات رسانی به مردم نیازمند حمایت و پشتیبانی سایر دستگاه ها  و سازمان ها است.

دبیر كمیته دائمی نهضت مطالعه مفید كشور ادامه داد: چنانچه مسوولان و مدیران كتابخانه ها و كارشناسان از انگیزه و اشتیاق كافی برای برنامه ریزی و برنامه سازی در زمینه كتاب و كتابخوانی برخوردار باشند به طور قطع در اینده نزدیك شاهد پیشرفت چشمگیر نهاد كتابخانه ها و در نتیجه مطالعه مفید در سطح كشور خواهیم بود.

حسینی همچنین به دستاوردهای نهاد كتابخانه های كشور طی سال های اخیر اشاره كرد و افزود: با وجود عمر كوتاه نهاد، برنامه ها و فعالیت های خوبی انجام شده كه در سطح خود مطلوب بوده ولی برای رسیدن به سند چشم انداز 1404 مسیری طولانی در پیش داریم.

وی یادآور شد: مطابق سند چشم‌اندازی كه سیاست‌های كلان جمهوری اسلامی را مشخص می‌كند، اعضای كتابخانه‌های عمومی ایران باید در سال 1404 به 20میلیون نفر برسند كه برای دستیابی به این مهم باید برنامه ریزی های دقیقی صورت گیرد.

مدیر كل استان های نهاد كتابخانه های عمومی كشور در پایان گفت: امیدواریم با تلاش های صورت گرفته در نهاد و همكاری و حمایت مسوولان در سایر دستگاه ها شاهد توسعه خدمات كتابخانه ها در سطح جامعه باشیم.

در این نشست همچنین تعدادی از كارشناسان اداره كل و روسای ادارات كتابخانه های عمومی استان قزوین پرسش های  خود را از مدیر كل استان های نهاد انجام دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز