خبرگزاری کار ایران

رییس هیات نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی:

دانشگاه آزاد الگویی از تبلور اراده ملت ایران است

asdasd
کد خبر : ۵۴۰۴۲

شهر قزوین به واسطه پرورش علمای بزرگی چون علامه رفیعی، خاندان ابوترابی ها و تقدیم شهدای بزرگی همچون شهید رجایی و بابایی در آسمان علم و اخلاق ایران درخشیده است.

رییس هیات نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی در قزوین گفت: شهر قزوین به واسطه پرورش علمای بزرگی چون علامه رفیعی، خاندان ابوترابی ها و تقدیم شهدای بزرگی همچون شهید رجایی و بابایی در آسمان علم و اخلاق ایران درخشیده است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین؛ غفوری فرد در مراسم جشن "تجلی شكوه" كه با حضور مدیران، استادان و كاركنان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در سالن ورزشی امینی این دانشگاه برگزار شد؛ با تبریك جامع شدن دانشگاه آزاد اسلامی قزوین افزود: با جرات باید بگویم كه با این همه افتخارات تاریخی قزوین باید افتخارات علمی ای كه امروز توسط مدیریت توانمند دكتر موسی خانی، اعضای هیات علمی و كاركنان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در عرصه های داخلی و بین المللی به دست آمده را به تاریخچه شهر قزوین اضافه كرد.

وی خاطر نشان كرد: جا دارد از خداوند متعال بابت به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران در صحنه های جهانی همچون روبوكاپ توسط این دانشگاه شکرگزار بود.

وی یاد آور شد: به واسطه سمت های علمی ام تاكنون از دانشگاه های مختلف ایران و جهان بازدید كرده ام اما تاكنون دانشگاهی هم چون دانشگاه آزاد اسلامی قزوین كه با مدیریتی توانمند که با سرعت و شتاب فراوان در جهت توسعه علم و دانش گام بردارد، را ندیده ام.

غفوری فرد سپس با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و اراده مردم برای استقرار جمهوری اسلامی گفت: اگر ملتی تصمیم بگیرد تا آزاد زندگی كند؛ قضا و قدر الهی این تصمیم را هدایت خواهد كرد. در چنین شرایطی بدون هیچ ابزار و امكاناتی، مردم ایران انقلاب اسلامی را با رهبری امام (ره) با دست خالی به پیروزی رسانند.

رئیس هیات نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه آزاد اسلامی را نیز الگویی از اراده ملت ایران دانست و اظهار داشت: تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی، تاریخی زنده است.

وی سپس به برنامه های كلان توسعه برای ایران اسلامی اشاره کرد و سند چشم انداز 1404 را مهم ترین سند بعد از قانون اساسی جمهوری اسلامی دانست و خاطر نشان كرد: با توجه به ترسیم سند چشم انداز 20 ساله نظام كه به تایید مقام معظم رهبری رسیده و به همه قوا ابلاغ شده ایران اسلامی باید در جهت توسعه یافتگی حركت كرده و در زمینه های اقتصادی و علمی در سطح منطقه خاورمیانه به جایگاه اول دست پیدا کند.

غفوری فرد در ادامه به تحقق زودتر سند چشم انداز 20 ساله در زمینه علمی اشاره كرد و گفت: در حال حاضر طبق آمارهای رسمی جهانی، رتبه اول علمی خاور میانه و رتبه 16 جهان را كسب كرده است و امید است در پنج سال آینده مقام چهارم علمی جهان را كسب  كنیم.

وی در پایان با اشاره به پیشرفت های اخیر كشورمان،توجه به نیروی انسانی را مهم ترین عامل پیشرفت كشور دانست و یادآور شد: مقام معظم رهبری ویژگی هایی برای دهه چهارم نظام جمهوری اسلامی ایران ترسیم كردند و با تربیت نسل مدیرانی تحصیل كرده همچون دكتر موسی خانی، امیدواریم در جهت تحقق فرامین مقام معظم رهبری كه همان پیشرفت و عدالت است، حركت كنیم.

گفتنی است؛ "جشن تجلی شکوه " هم زمان با ارتقا دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به رتبه جامع برای قدردانی از زحمات کارکنان و اعضای هیات علمی برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز