خبرگزاری کار ایران

مراکز فرهنگی دیجیتال استان قزوین توسعه می یابد

کد خبر : ۵۴۴۵۲

مدیرمجتمع فرهنگی دیجیتال استان قزوین از توسعه مراکز فرهنگی دیجیتال در سطح استان خبرداد.

مدیرمجتمع فرهنگی دیجیتال استان قزوین گفت: مراکز فرهنگی دیجیتال به زودی در شهرستان های قزوین، محمدیه،تاکستان والوند راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، سعید پورایمانی راه اندازی مرکز فرهنگی دیجیتال در سایر شهرستان های سطح استان نیز در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: این مراکز به دنبال درخواست متقاضیان راه اندازی مرکز دیجیتال در شهرستان های سطح استان قزوین و با تایید کارگروه توسعه مراکز دیجیتال استان راه اندازی می شوند.

مدیر مجتمع فرهنگی دیجیتال استان قزوین با اشاره به اهداف راه اندازی این مراکز عنوان کرد: مراکز  دیجیتال مذکور با هدف در اختیار عموم قراردادن امکانات و در دسترس بودن مراکز،هدایت و ساماندهی موسسات و گیم نت ها،ترویج فرهنگ سواد دیجیتالی در بین اقشار مختلف جامعه و استفاده صحیح از تکنولوژی دیجیتال راه اندازی می شوند.

پورایمانی با اشاره به خدمات قابل ارائه در این مراکز تصریح کرد: یکی از خدمات قابل ارائه توسط مراکز ارائه  خدمات الکترونیک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اهالی فرهنگ و سایر خدمات الکترونیکی دستگاه های دولتی در راستای فرهنگ سازی صحیح فن آوری اطلاعات است.

وی افزود: برگزاری دوره های مختلف آموزشی به صورت حقیقی ومجازی (از طریق سامانه آموزش مجازی) در حوزه های مرتبط با رسانه های دیجیتال به منظور توانمندسازی جوانان برای تولید محتوای فرهنگی از دیگر فعالیت های مراکز فرهنگی دیجیتال استان است.

این مسئول به برگزاری کارگاه های تخصصی تولید رسانه های دیجیتال در مراکز فرهنگی دیجیتال استان اشاره کرد واظهار داشت: در این بخش با بهره گیری از رایانه های پیشرفته به همراه نرم افزارهای پایه ارائه شده، علاقمندان می توانند پس از طی آموزش های لازم درتولید محتوای دیجیتال فعالیت کنند.

به گفته مدیرمجتمع فرهنگی دیجیتال استان قزوین در بخش ابزارهای پیشرفته تولید رسانه های دیجیتال این مراکز امکانات تخصصی تولید محتوای دیجیتال (علاوه بر رایانه) فراهم شده و در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

پورایمانی تصریح کرد: همچنین محلی برای معرفی،فروش و استفاده عمومی از نرم افزارهای رایانه ای دارای پروانه انتشار از مراکز توسعه فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال است.

وی معرفی و استفاده از پایگاه های اینترنتی برگزیده و مفید را یکی دیگر از خدمات قابل ارائه مراکز فرهنگی دیجیتال برشمرد و بیان داشت: در این بخش امکان دسترسی به پایگاه های تایید شده توسط مرکز توسعه فن آوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با توجه به رده های سنی و جنسی مخاطبان قابل استفاده می باشد.

این مسئول با اشاره به این که مراکز فرهنگی دیجیتال محلی برای عرضه بازی های رایانه ای سالم است، گفت: این مراکز محلی برای معرفی،فروش و استفاده عمومی از بازی های رایانه ای دارای مجوز و مفید با اولویت بازی های رایانه ای تولید داخل کشور به شمار می رود.

مدیرمجتمع فرهنگی دیجیتال استان قزوین تصریح کرد: معرفی و ارائه محتواهای دیجیتال مناسب برای تلفن همراه و انتشار آن ها از طریق بلوتوث از دیگر خدمات ارائه شده توسط این مراکز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز