خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور:

انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی امسال برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۰۱

اجلاس شانزدهم هیئت عمومی و انتخابات دوره ششم شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در سال 92 برگزار خواهد شد.

نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: اجلاس شانزدهم هیئت عمومی و انتخابات دوره ششم شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در سال 92 برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از قزوین؛ علی فرج زاده ها به اهم فعالیتهای سازمان نظام مهندسی در استانها اشاره کرد و افزود: اختیارات و وظایف هیئت مدیره سازمانها به صورت کلی در ماده 73 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مورد اشاره قرار گرفته است.

نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور همچنین با بیان اینکه قانونگذار در ماده 114 این قانون نیز یکسری وظایف را بر عهده شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان گذاشته است، عنوان کرد: یکی از مهم ترین وظایف این شورا نظارت بر عملکرد سازمان در استانها است.

فعالیت کمیته نظارت بر عملکرد استانها

فرج زاده ها ادامه داد: در این راستا در صحن شورای مرکزی سازمان کمیته نظارت بر عملکرد استانها فعالیت خود را آغاز کرده و به طور مستمر ضمن بازدید از استانهای مختلف عملکرد سازمان را مورد ارزیابی قرار می دهد.

وی ارزیابی عملکرد هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استانها با همکاری وزارت راه و شهرسازی را از دیگر وظایف شورای مرکزی برشمرد و بیان داشت: از سال 86 تاکنون همکاری خوبی میان شورای مرکزی و وزارت راه و شهرسازی شکل گرفته و هر ساله به صورت مستمر ارزیابی سازمان نظام مهندسی استانها انجام می شود.

نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با بیان اینکه هر ساله توسط دفتر امور مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی سازمان نظام مهندسی استانهای برتر معرفی می شوند، افزود: این کار توسط وزارت راه و شهرسازی و با همکاری شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور صورت می گیرد.

شاخص ارزیابی سازمان نظام مهندسی استانها

فرج زاده ها به مولفه های ارزیابی سازمان نظام مهندسی استانها اشاره کرد و بیان داشت: اعمال و اجرای ماده 34 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان که همه بهره برداران را مکلف به رعایت و اجرای مقررات ملی ساختمان کرده است از جمله مطالبات شورای مرکزی از نظام مهندسی استانها است.

وی با بیان اینکه ماده 34 قانون نظام مهندسی و تبصره یک آن ملاک ارزیابی‌ها خواهد بود، عنوان کرد: درصد اجرای مقررات ملی ساختمان در استانها اولین و مهم ترین فاکتور برای ارزیابی عملکرد سازمان استان خواهد بود که در رتبه بندی نظام مهندس استانها به لحاظ کیفی حائز اهمیت است.

نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور همچنین توسعه خدمات مهندسی در دو بعد کمی و کیفی را از دیگر فاکتورهای ارزیابی عملکرد استانها برشمرد و گفت: توسعه خدمات مهندسی در بعد کمی از جمله موارد مد نظر شورای مرکزی است که باید سازمان نظام مهندسی استان با توجه به موارد مطرح شده در آئین نامه، ارائه خدمات سازمان به مردم را توسعه دهد.

فرج زاده ها با بیان اینکه مردم تصور می کنند که خدمات نظام مهندسی تنها در طراحی و نظارت خلاصه می شود، یادآور شد: این در حالیست که به استناد آئین نامه اجرایی سازمان می توانیم خدمات دیگری نیز از جمله در بخش خدمات آزمایشگاهی، بازرسی، طراحی معماری داخلی، پروسه مقاوم سازی و... به مردم ارائه کنیم.

 با ارائه خدمات "صوری" به شدت برخورد می شود

وی با بیان اینکه تعدد خدمات ارائه شده توسط سازمان نظام مهندسی به مردم برای وزارت راه و شهرسازی و همچنین شورای مرکزی در ارزیابی فعالیت سازمان های استانی خیلی مهم است، عنوان کرد: رویکرد ما در شورای مرکزی بهره مندی هر چه بیشتر مردم از خدمات نظام مهندسی است.

فرج زاده ها همچنین بر ارتقا کیفیت خدمات ارائه شده نظام مهندسی تاکید کرد و بیان داشت: انتظار ما این است که خدمات نظام مهندسی در استانها در حد ایده آل و مطلوب باشد.

وی با تاکید بر اینکه با ارائه خدمات "صوری" به شدت برخورد می شود و برای سازمان نظام مهندسی استان ها پوئن منفی محسوب خواهد شد، افزود: در این راستا به صورت نامحسوس ارزیابی عملکرد استانها انجام می شود.

استان لرستان همواره در ارزیابی ها جزء استان های تقریبا مناسب بوده است

نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ادامه سخنان خود به عمکرد نظام مهندسی لرستان اشاره کرد و بیان داشت: استان لرستان همواره در ارزیابی ها جزء استانهای تقریبا مناسب بوده است.

فرج زاده ها مولفه های ارزیابی عملکرد استانها را اجرای مقررات ملی ساختمان و توسعه کمی و کیفی خدمات دانست و افزود: تعدادی از استانها در نرم کشوری قرار دارند که لرستان در این رده قرار می گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با حضور هیئت مدیره جدید سازمان نظام مهندسی لرستان و ریاست جدید این سازمان ضمن تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت جایگاه لرستان در ارزیابی ها ارتقا یابد.

سال 92 سال انتخابات

نائب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ما در سال 92 یکی از مهم ترین رویدادهای خانواده نظام مهندسی را داریم، عنوان کرد: در این راستا اجلاس شانزدهم هیئت عمومی و انتخابات دوره ششم شورای مرکزی طی سال آینده برگزار خواهد شد.

فرج زاده ها تصریح کرد: پیشنهاد و توصیه ما به اعضای هیئت مدیره نظام مهندسی استانها این است که با دیدگاه خوب و اطلاعات کافی در این انتخابات بهترین انتخاب را داشته باشند و افراد واحد شرایط و توانمند را گزینش کنند.

وی از سال 92 به عنوان سال انتخابهای مختلف یاد کرد و بیان داشت: انتخابات دوره ششم شورای مرکزی نظام مهندسی کشور در تیرماه سال 92 در جزیره کیش برگزار می شود.

فرج زاده ها همچنین به برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا اشاره کرد و بیان داشت: امیدواریم مهندسان هم در جایگاه شرکت کننده و هم کاندیدا در این انتخابات حضوری گسترده و با توان بالا داشته باشند چرا که اعتقاد داریم بهترین مدیران شهری مهندسان هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز