خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین:

کسب رتبه نخست کشوری برای کاخ موزه چهلستون قزوین

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۶۹

در مراسم بزرگداشت روز جهانی موزه که در تهران، توسط کمیته ملی موزه‌ها(ایکوم) برگزار شد، کاخ موزه چهلستون موفق به کسب رتبه اول کشوری در نگهداری از اموال فرهنگی- تاریخی شد.

ایلنا: مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: موزه‌ها هویت و اصالت فرهنگ و تمدن ملت‌ها هستند که به پشتوانه آن می‌توانند به حفظ و نگهداری از میراث کهن خود بپردازند. خوشبختانه استان قزوین از جمله استان‌هایی است که دارای موزه‌های متنوع و تخصصی است که امیدواریم با تلاشی که برای ایجاد این مراکز فرهنگی انجام شده تعداد آنها را افزایش دهیم.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ اسدا... بیرانوند با اشاره به کسب تبه نخست کشوری افزود: هرساله در جهت اهداف و عملکرد موزه‌های کشور شاخص‌هایی از جانب کمیته ملی موزه‌ها (ایکوم)، به موزه‌های کل کشور در قالب موزه‌های خصوصی-کوچک-متوسط-بزرگ ارسال می‌‌شود که مطابق با موارد ارسال شده موزه‌ها فعالیت سالانه خود را جهت بررسی نهایی ارائه خواهند داد.

 وی همچنین اظهار داشت: تعداد شاخص‌های سال 1391 شامل 11 شاخص:آموزش، بازدید از موزه، گرد‌آوری، معرفی، نگهداری وحفاظت، پژوهش، اعمال استانداردهای فنی و تلاش برای بقاء بود که فعالیت‌های انجام شده در دو موزه چهلستون و شهر قزوین به این کمیته اعلام شد که در روزجهانی موزه‌ها بعد از داوری کاخ موزه چهلستون توانست مقام اول را در شاخص نگهداری از اموال فرهنگی- تاریخی در سطح کشور بین موزه‌های کوچک کسب کند.

 وی همچنین یادآور شد: استان قزوین در حال حاضر دارای 9 موزه بوده که دو موزه (چهلستون و شهر قزوین) تحت پوشش میراث فرهنگی هستند و در سال جاری نیز سه موزه جدید با عنوان سنگ نگاره‌ها، سفال و فرهنگ به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه ها به بهره برداری خواهد.

این مراسم با حضور علویان صدر، معاون میراث فرهنگی کل کشور- دکتر بهشتی، رییس کمیته ملی موزه‌ها(ایکوم) و دکتر طباطبایی- دکتر مسجد جامعی- دکتر صحافی و بسیاری از دانش‌پژوهان و تلاشگران عرصه میراث فرهنگی و موزه‌داری در سالن نمایش خانه هنرمندان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز