خبرگزاری کار ایران

مدیر كل كتابخانه های عمومی استان قزوین:

ایستگاه مطالعه بیمارستان مهرگان قزوین افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۵۰

ایستگاه مطالعه در بیمارستان مهرگان شهر قزوین كه چهارمین ایستگاه مطالعه شهر قزوین است به منظور استفاده بیماران و همراهان آن ها ا زمان های خالی خود در بیمارستان راه اندازی شده است.

ایلنا:مدیر كل كتابخانه های عمومی استان قزوین در آیین افتتاح این ایستگاه اظهار داشت: طرح ایستگاه مطالعه برای افزایش كمی و كیفی وضعیت كنونی مطالعه و كتابخوانی در جامعه ایجاد شده است.

 به گزارش ایلنا از قزوین؛ محمدرضا مولایی افزود: ناكافی بودن وضیعت كتابخوانی در جامعه مانند در دسترس نبودن  كتاب های مناسب و مورد نیاز مردم در سطح جامعه، پایین بودن تیراژ كتاب های منتشره، ضرورت ارائه كتاب های متنوع در موضوعات مختلف،  از مهمترین اهداف راه اندازی ایستگاه های مطالعه در سطح جامعه هستند.

 وی ادامه داد: همچنین  لزوم استفاده از فرصت های اوقات فراغت مردم برای مطالعه و استفاده از مراكز پر رفت و آمد، به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری در امر كتاب و كتابخوانی  موجب شد كه ایستگاه های مطالعه در سطحی گسترده در سطح شهرها توزیع شود.

 مولایی خاطرنشان كرد: هر ایستگاه دارای 15 عنوان كتاب است كه برای هر عنوان حداقل 200 نسخه كتاب در هر ماه شارژ می شود كه این كتاب ها در موضوعاتی با محوریت دین، قرآن و تفسیر، عرفان، ادبیات، تاریخ، تعلیم و تربیت، دانستنی ها، مهارت های زندگی و روانشناسی در اختیار مراجعان قرار می گیرد.

 این مسوول اعلام كرد: سازمان ها، موسسات، شركت های دولتی و خصوصی كه قابلیت ارایه خدمات به عموم مردم را دارند می توانند از طریق انعقاد تفاهمنامه نسبت به ایجاد ایستگاه مطالعه در مراكز خود اقدام نمایند كه در این صورت با استقبال این اداره كل مواجه می شوند.

 ریاست بیمارستان مهرگان نیز در این مراسم گفت: با توجه به اینكه همراهان بیماران در بیمارستان ها اغلب با فشارهای روحی و روانی زیادی دست و پنجه نرم می كنند، وجود ایستگاهی برای مطالعه و گردش در فضای آرامش بخش كتاب موجب كاهش این نگرانی ها می شود.

 دكتر رحیم امیری اضافه كرد: طرح ایستگاه مطالعه طرحی جالب است كه می تواند نقشی موثر در راتقای فرهنگ مطالعه  و تبدیل افراد كتاب نخوان به كتابخوان داشته باشد.

 

وی یادآور شد: مسوولان بیمارستان مهرگان از هیچ حمایتی از اداره كل كتابخانه های قزوین در راستای جلب رضایت هرچه بیشتر مراجعان و ارتقای فرهنگ كتابخوانی فروگذار نمی كنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز