خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس مجلس:

اقدامات شهرداری قزوین بسیار درخشان است

asdasd
کد خبر : ۸۵۶۳۰

بدون هیچ مبالغه‌ای باید گفت كه اقدامات شهرداری و شورای شهر قزوین بسیار درخشان و قابل تقدیر است چرا كه مدیریت شهری قزوین توانسته در درآمد پایدار موفق باشد.

ایلنا: نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بدون هیچ مبالغه‌ای باید گفت كه اقدامات شهرداری و شورای شهر قزوین بسیار درخشان و قابل تقدیر است چرا كه مدیریت شهری قزوین توانسته در درآمد پایدار موفق باشد.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد در جلسنه علنی شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینكه انتخابات شورای اسلامی شهر قزوین در سه دوره اخیر منشاء ارائه خدمات ارزشمند بوده است، افزود: شكل گیری شورای اسلامی دستاوردهای ارزشمندی برای شهرها داشته است، با توجه به اینكه تجربه كوتاه مدت در این زمینه داشتیم اما خوشبختانه دستاوردهای ارزشمندی داشتیم و برای پیشرفت و توسعه شهرها و روستا اقدامات موثری انجام شده است.

ابوترابی فرد با تصریح اینكه بدون هیچ مبالغه‌ای باید گفت كه اقدامات شهرداری و شورای شهر  قزوین بسیار درخشان است، بیان كرد: باید یكی از دغدغه‌های اساسی و كلیدی شوراهای اسلامی شهرها و روستاها باید تولید ثروت باشد.

وی افزود: افزایش درآمد پایدار باعث خواهد شد علاوه بر تولید ثروت، تولید اشتغال و فكر شود و متاسفانه این نگاه مورد غفلت قرار گرفته است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینكه كشور ظرفیت‌های بسیاری در تولید ثروت دارد، افزود: بودجه شهرداری قزوین در سال 89 با سال جاری بسیار متفاوت است  كه این بودجه تحقق یافته و رشد بسیار خوبی داشته و برنامه ریزی و جذب سرمایه‌گذار امروز در شهرداری قزوین باعث  شده است بودجه شهرداری به 700میلیارد تومان در سال جاری برسد و این یك قدم بلندی است كه در سال‌های آینده به صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت و این تفكر باعث افزایش تولید ثروت خواهد شد و با یك مقایسه بین بودجه شهرداری قزوین با شهرهای همرده یا كلان شهر به تفاوت آشكار و بالای بودجه شهرداری قزوین نسبت به سایر شهرها پی خواهیم برد.

وی با تائید اقدام شهرداری در سرمایه گذاری در احداث واحدهای مسكونی برای تامین منابع مالی در آینده گفت: درآمد پایدار شهری باعث تصدی گیری نخواهد شد و این نوع تامین منابع مالی نیاز شهر را پاسخ خواهد داد.

ابوترابی بیان كرد: شهرداری قزوین با ابتكارات خود در تامین منابع مالی توانسته است در شرایط اقتصادی، بسیاری از پروژه های عمرانی را به تحقق برساند و اكنون با مدیریتی كه صورت می‌گیرد بودجه چندین برابر بودجه جاری است.

وی با تصریح اینكه متاسفانه كشور بسیار گران اداره می‌شود، گفت: باید نگاه‌ها اصلاح شود و مانند شهرداری قزوین، شهر را با كمترین هزینه و بالاترین كیفیت اداره كرد.

ابوترابی با بیان اینكه خرید فرودگاه توسط شهرداری یكی از اقدامات مهم این مجموعه بود، گفت: باید این پروژه با جدیت ادامه پیدا كند و موانع آن برطرف شود چراكه پایتخت نیاز دارد در شرایط بحرانی در نزدیكترین مكان یك فرودگاه وجود داشته باشد و این برای كشور یك ثروت است.

این مقام مسوول گفت: افزایش بودجه و تحقق آن توسط  شهرداری قزوین نشان می دهد كه كار، اقدام موفقی بوده است و شهرداری قزوین به دنبال درآمد پایدار و سالم برای اداره شهر بوده است.

وی افزود: استفاده از سرمایه گذاران و بخش خصوصی بهترین مدیریت است كه شهرداری قزوین در این زمینه موفق بوده است.

وی در ادامه با قول مساعد در پیگیری حل مشكلات موجود در اجرای برخی از پروژه‌ها از جمله توسعه امام زاده حسین(ع)، دولت خانه صفویه، فرودگاه قزوین، انتقال لوله نفت و پادگان قزوین گفت: بسیاری از اقدامات شهرداری در كوتاه ترین زمان اجرایی شد و اقدامات شهرداری از جمله  تملك خیابان شهید انصاری شرقی و احیای بافت فرسوده هادی آباد قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه باید زیباسازی شهر قزوین با جدیت دنبال شود، بیان کرد: با کم‌ترین هزینه و اجرای بهترین طرح‌ها می‌توان این شهر را به نحو مطلوبی زیباسازی کرد.

ابوترابی فرد اضافه کرد: به عنوان مثال می‌توان تابلوهای شهر قزوین را با کمک شهرداری و مردم با کم‌ترین هزینه تعویض کرد و به طور حتم با تحقق این امر تحولی در زیباسازی این شهر به وجود می‌آید.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه کمیسیون ماده 5 و 100 در شهر قزوین نباید به دنبال کسب منافع مادی باشد، تصریح کرد: این کمیسیون باید در راستای توسعه شهری تصمیم‌های درستی اتخاذ کند تا بتواند در برابر هر نقدی از عملکرد خود دفاع کند.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: می‌توان نحوه مدیریت کمیسیون‌های ماده 5 و 100 را به نحو مطلوبی تغییر داد  و این موارد باید در مجلس تصویب شود تا این هدف محقق شود. 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز