خبرگزاری کار ایران

آسفالت باند دوم بزرگراه شامی شاپ – ابهر آغاز شد

برای اجرای قطعه اول بزرگراه شاپ - ابهر به طول ۱۴ کیلومتر و عرض ۱۱ متر در کریدور ارتباطی مرکز و شمال کشور به شمال شامی غرب تاکنون ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

ایلنا - قزوین: مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه وشهرسازی قزوین گفت: برای اجرای قطعه اول بزرگراه شامی شاپ - ابهر به طول ۱۴ کیلومتر و عرض ۱۱ متر در کریدور ارتباطی مرکز و شمال کشور به شمال غرب تاکنون ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی قزوین، جعفر قزوینیان با اشاره به اینکه تاکنون چهار و نیم کیلومتر از این پروژه یک لایه آسفالت شده است، افزود: قبل از فرا رسیدن فصل سرما ۹ کیلومتر از این پروژه آماده بهره برداری شود.

مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی قزوین در ادامه از آسفالت سه و نیم کیلومتر از پروژه محور تاکستان - آبگرم در محور قزوین – همدان خبر داد و گفت: این پروژه در مجموع به طول ۱۶ کیلومتر در دست اجراست که طی دو ماه آینده ۹ کیلومتر آن زیر بار ترافیک می رود.

وی میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این قطعه از بزرگراه تاکستان - آبگرم را ۵۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد:با بهره برداری از این پروژه طول کل مسیر قزوین– تاکستان – آوج به طول ۱۰۴ کیلومتر در مسیر ارتباطی مرکز و شمال کشور به غرب و شمالغرب تبدیل به بزرگراه با چهار خط عبور می شود.

قزوینیان، از پروژه قطعه دوم محور بوئین زهرا – سه راهی دانسفهان،  بوئین زهرا – ساوه، شامی شاپ – دانسفهان و قزوین – کورانه – رشتقون در جاده الموت به عنوان دیگر طرح های بزرگراهی در استان قزوین یاد کرد و گفت: با اجرای باند دوم در محورهای اصلی و جداسازی مسیر رفت و برگشت خودروها ضمن رفع نقاط پرحادثه و تسهیل در تردد خودروها احتمال وقوع سوانح رانندگی به طور چشمگیری کاهش می یابد.

 به گفته ی مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی قزوین این استان هم اکنون بیش از  ۶۳۰۰ کیلومتر راه دارد که از این میزان ۲۶۵ کیلومتر آن بزرگراه و ۲۱۶ کیلومتر آن آزاد راه است و از نظر میزان میزان آزادراهها رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است. 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز