خبرگزاری کار ایران

با رویکرد آسیب‌شناسی مقررات ملی ساختمان؛

پنجمین همایش مقررات ملی ساختمان در قزوین برگزار شد

کد خبر : ۸۶۵۸۵

پنجمین همایش مقررات ملی ساختمان با رویکرد آسیب‌شناسی مقررات ملی ساختمان با حضور مسوولان كشوری و استانی در سالن مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد.

ایلنا: پنجمین همایش مقررات ملی ساختمان با رویکرد آسیب‌شناسی مقررات ملی ساختمان با حضور سیدمهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، ابوالفضل صومعه‌لو معاون امور مسکن وزارت راه و شهرسازی و جمعی از مسوولان کشوری و استانی و مهندسان در سالن مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ حق‌شناس، معاون بنیاد مسکن کشور در این همایش گفت: جایگاه کشور در زمینه تدوین و اجرای مقررات ملی ساختمان در دو دهه گذشته مطلوب است اما هنوز به نتیجه مطلوب در زمینه کیفیت زندگی نرسیدیم.

وی افزود: احساس آرامش در محل سکونت، کیفیت زندگی را ارتقاء خواهد داد.

هوایی، مدیرکل مقررات ملی ساختمان کشور نیز با تاکید بر اهمیت تدوین، ترویج، کنترل و نظارت عالی در اجرای مقررات ملی ساختمان گفت: برگزاری این چنین همایش‌های تاثیر مثبتی در ترویج فرهنگ اجرای مقررات ملی ساختمان داشته و امیدواریم این روند ادامه پیدا کند.

وی با تعریف مقررات ملی ساختمان افزود: در سال جاری شاخص‌های ارزیابی اجرای مقررات ملی ساختمان افزایش یافته است و موضوعاتی از جمله بیمه کیفیت محصول و برچسب انرژی و ممیزی ساختمان اضافه شده است.

احمد عجم استاندار قزوین با تشریح ظرفیت‌ها و ویژگی‌های استان قزوین در زمینه صنعت، کشاورزی، دانشگاهی و گردشگری بیان کرد: معماری و شهرسازی با تاریخ و فرهنگ استان قزوین ارتباط عمیقی دارد و رعایت الگوهای اسلامی در هدف گذاری مقررات ملی ساختمان ضروری است.

احمد عجم افزود: در توسعه مناطق شهری قزوین عنایت ویژه‌ای به رعایت مقررات ملی ساختمان شده است.

محمد نادر محمدزاده، رئیس سازمان راه و شهرسازی استان قزوین نیز گفت: در استان قزوین مدیران دستگاه‌های اجرایی و شهروندان به این باور رسیدند که مقررات ملی ساختمان باید اجرایی شود.

وی با بیان اینکه امروزه خیلی کم اتفاق می‌افتد شهروندی برای اجرای مقررات ملی ساختمان مقاومت نشان دهد، افزود: در ارزیابی‌های صورت گرفته قزوین جایگاه خوبی در اجرای مقررات ملی ساختمان دارد.

علی فرخ زاد، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین نیز افزود: فرهنگ سازی یکی از عوامل موثر در ترویج رعایت مقررات ملی ساختمان می‌باشد که در این زمنیه قزوین موفقیت‌های خوبی داشته است.

وی بیان کرد: در حاضر باید از پتانسیل و ظرفیت‌های فارغ التحصیلان در زمینه ساختمان برای ارتقاء کیفیت ساخت و ساز‌ها استفاده شود.

در پایان مراسم از از برگزیدگان رعایت مقررات ملی ساختمان با اهدای لوح، تندیس و تقدیرنامه تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز