خبرگزاری کار ایران

تجمع اعتراض آمیز دانشجویان دانشگاه آزاد قزوین در توهین به پیامبر (ص)

asdasd

استادان، دانشجویان وكاركنان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با تجمع اعتراض آمیز در مسجد امام رضا(ع) توهین به پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) را محكوم كردند.

قزوین - ایلنا: در این مراسم استادان، دانشجویان و كاركنان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ضمن محكوم كردن توهین به پیامبر مکرم اسلام(ص)، با احساسات جریحه دار شده ی امت اسلامی ابراز همدردی كردند.

به گزارش ایلنا؛ در این مراسم كه با تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد؛ شركت كنندگان با سردادن شعارهای "لبیك یا محمد "، "مرگ برآمریكا "، "مرگ بر اسرائیل"، "مرگ بر انگلیس "، "سكوت هر مسلمان، خیانت است به قرآن" و " هتاكین پیامبر اعدام باید گردند" انزجار خود را از این حركت توهین آمیزاعلام کردند.

در ادامه حجت الاسلام حیدری، مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین با محكوم كردن این حركت بیان داشت: عمل جنون  آمیز و نفرت انگیزی كه در اهانت به چهره نورانی خاتم پیامبران (ص) صورت گرفت، امت اسلامی را منزجر کرد.

وی تصریح كرد: ممكن است به خود ما توهین كنند و ما به خاطر بعضی مسائل آن را تحمل كنیم اما دنیا بداند جوان اهل ایمان، جسارت به ساحت نورانی پیامبرش را تحمل نخواهد كرد.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به عمل شجاعانه امام (ره) در مواجه با بی ادبی "سلمان رشدی" آن را درسی برای همه و درس عبرتی برای كسانی دانست كه این افكار دیوانه وار را در سر می پرورانند و خاطر نشان كرد: توهین كنندگان بدانند اگر حركتی انجام دهند، آن بیانات امام (ره) دوباره مورد توجه قرار خواهد گرفت و واجب القتل بودن كسی كه اهانت به پیامبر(ص) را در سر می پروراند، همچون گذشته قابل اجرا است.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین گفت: ما باید در دین خود به یك سری مقدسات پایبند باشیم، قرآن، پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) مقدسات ما هستند و این مقدسات سنگرهای ما خواهند بود، پس دشمن می خواهد سنگرهای ما را از بین ببرد.

حیدری بیان داشت: وقتی افكار جهانی و غیر اسلامی این حركت را محكوم می كنند نشان می دهد كه سردمداران  غرب پایگاه های خود را از دست داده اند.

مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان قزوین در پایان سخنان شان یادآور شد: امروز باید بیش از پیش به تكلیف خودمان و حمایت از پیامبر(ص) و ارزش های اسلام عمل كنیم و به لطف خدا، پیروز این جنگ، جبهه ی اسلام است.

در ادامه مراسم یكی از مداحان اهل بیت در حمایت از شأن و جایگاه پیامبر اكرم(ص) به مدیحه سرایی پرداخت.

حجت الاسلام عابدینی، امام جمعه موقت قزوین نیز دیگر سخنران این مراسم بود كه ضمن بیان شأن و جایگاه پیامبراكرم (ص) تصریح كرد: خداوند متعال درباره رابطه مومنان و پیامبر (ص) می فرماید: پیغمبر نسبت به مومنان از آن ها به خودشان سزاوار تر و شایسته تر است.

امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: خفاش هایی كه چشم دیدن مومنین را ندارند باید هم عصبانی شوند، البته ما نمی خواهیم به آن ها فحاشی كنیم، چرا كه قرآن این اجازه را به ما نمی دهد.

حجت الاسلام عابدینی بیان داشت: ما امروز با موسسان جامعه جاهلیت مدرن مواجه هستیم و باید آن ها را با جاهلیت صدر اسلام مقایسه و بررسی كنیم و می بینیم كه شاخص های آن ها، همان جاهلیت ابتدای اسلام است.

وی ضمن مقایسه مسائل صدر اسلام و دنیای امروز گفت: پیامبر ما، پیغمبر هدایت بود اما سردمداران جاهلیت در صدر اسلام  نیز دوست داشتند مردم در جهالت باشند تا آن ها به مقاصد شان برسند، امروز هم همان مصادیق دیده می شود.

عابدینی ادامه داد: تمام شیوه فرعونی آن ها این است كه مردم را كوچك كنند و بگویند شما هیچ چیز ندارید و همه چیز در اختیار ماست، علم و تكنولوژی در انحصار ماست؛ اما امروز می بینند كه واقعیت چیز دیگری است.

امام جمعه موقت قزوین ضمن تاكید بر افزایش بینش مومنین در مواجه با سردمداران هتاك غرب افزود: باید به همه آن ها نشان دهیم كه در مقابل این حركات تنبیه شان خواهیم كرد و با حضور خود نباید اجازه تكرار این حركات را به آن ها بدهیم.

در پایان این مراسم با قرائت بیانه ای، بار دیگر هتك حرمت به ساحت نبی مكرم اسلام (ص) محكوم شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز