خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین:

ارتباطات فرهنگی با دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۹۸۹۸۳

ارتباطات فرهنگی بین دانشجویان خارجی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با شهرداری قزوین با اجرای برنامه‌های متنوع بیشتر خواهد شد.

ایلنا: مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: ارتباطات فرهنگی بین دانشجویان خارجی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با شهرداری قزوین با اجرای برنامه‌های متنوع بیشتر خواهد شد.

به گزارش ایلنا از قزوین؛ سعید وزیری‌نژاد در دیدار با ۱۳۰دانشجوی خارجی از ۳۰ کشور جهان که در دوره دانش‌افزاییدر دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) شرکت کرده‌اند، افزود: به دنبال این هستیم تا بتوانیم از طریق شما دانشجویان که توانستنید در رشته مهم و تاثیرگذار زبان فارسی تحصیل کنید، تبادلات فرهنگی را ارتقاء دهیم.

وی افزود: حضور شما در شهر قزوین فرصتی است تا بتوانید با تاریخ و فرهنگ شهر اسلامی قزوین آشنا شوید.

وزیری‌نژاد با اشاره به ظرفیت‎های شهر فرهنگی و تاریخی قزوین بیان کرد: ایران یکی از کشورهای تمدن ساز دنیا است که سابقه تمدن بیش از ۱۰هزار ساله دارد و توانسته رکوردهای زیادی در کتاب گینس به ثبت برساند.

وی با اشاره به چهره‌های فرهیخته و مفاخر شهر قزوین گفت: قزوین دارای تاریخ مدنیت هزار و ۷۰۰ساله است و در دوران صفویه پایتخت بوده است.

این مسوول از دانشجویان خارجی خواست تا اسامی کتاب‎های مورد علاقه خودشان از شهر قزوین را اعلام کنند تا این سازمان این کتاب‎‌ها را به دانشجویان اهداء کند.

وزیری‌نژاد در ادامه به ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی شهر قزوین، باغستان‌های سنتی و برنامه‌های جشنواره روز قزوین اشاره کرد.

در ادامه فریبر، کار‌شناس گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان قزوین نیز در این جلسه در خصوص پیشینه تاریخی شهر قزوین و آثار تاریخی توضیحاتی ارائه دادند.

علی‌رضا منجم، رئیس اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قزوین نیز در خصوص این مراسم گفت: برای آشنایی بیشتر این دانشجویان که در دوره دانش افزایی در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) شرکت کرده‌اند، از فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س) و دیگر خانه‌های فرهنگ و کتابخانه‌های سازمان بازدید کردند و در جریان برنامه‌های آن‌ها قرار گرفتند.

وی بیان کرد: همچنین دانشجویان خارجی از آثار تاریخی شاخص شهر قزوین بازدید کردند و به میزبانی شهرداری قزوین با حضور شهردار قزوین و اعضای شورای اسلامی فعلی و آینده در ضیافت شام حضور پیدا کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز