خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه‌ آژانس‌های تلفنی شهر قم:

تامین اجتماعی از پذیرفتن لیست رانندگان آژانس های تلفنی خودداری می کند

asdasd

4500راننده در آژانس‌های تلفنی قم فعالیت می‌كنند/ آژانس های تلفنی قم در زمینه نصب تاكسیمتر در كشور پیشتاز بودند/50 درصد رانندگان فاقد بیمه هستند/عدم اختصاص جایگاه CNG از مشکلات رانندگان آژانس هاست.

قم - ایلنا: رئیس اتحادیه‌ آژانس‌های تلفنی شهر قم، عدم افزایش نرخ مصوب با توجه به افزایش قیمت‌ها، عدم بیمه رانندگان و نداشتن جایگاه اختصاصیCNG را بخشی از مشكلات صنف آژانس در قم اعلام كرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قم، ابوالفضل احمدی کوشا،عصر چهارشنبه در نشست مشترک مدیران آژانس های تلفنی در قم، اظهار داشت: در حال حاضر 4500 راننده به صورت شبانه‌ روزی زیر پوشش اتحادیه آژانس‌های تلفنی فعالیت می‌كنند.

وی با بیان اینكه آژانس‌های تلفنی در 126 نقطه از شهر قم به صورت متمركز به شهروندان قمی خدمت‌رسانی می‌كنند، گفت: رانندگان آژانس به عنوان فعالان گمنام در طول سال و در سرما و گرما بدون هیچ چشمداشتی به مردم خدمت‌رسانی می‌كنند ولی اكثر آنها از حداقل امكانات نیز برخوردار نیستند.

رئیس اتحادیه‌ آژانس‌های تلفنی با اشاره به اینكه مسئولین به هر شكلی كه می‌توانند كمك‌های خود را از این قشر زحمتكش دریغ نكنند، یادآور شد: متاسفانه از اردیبهشت‌ماه سال گذشته سیستم سایت كشوری برای جایگزین كردن سوخت رانندگان فعال و غیر فعال در آژانس‌ها قطع شده و ما نتوانستیم این جایگزین را انجام دهیم، البته از 15 روز قبل سایت جدیدی جایگزین شده و به مدیران آژانس‌ها اعلام شده تا اسامی رانندگان فعال و غیر فعال خود را جهت جایگزینی اعلام كنند.

وی با بیان اینكه بیمه رانندگان نیز یكی از عمده‌ترین مشكلاتی است كه این صنف با آن دست و پنجه نرم می‌كند، خاطرنشان كرد: سال‌های قبل اتحادیه لیست رانندگان را برای زیر پوشش قرار گرفتن بیمه تامین اجتماعی به این سازمان ارائه می‌داد ولی از سال قبل این این فعالیت نیز لغو شد و تامین اجتماعی از پذیرفتن لیست رانندگان خودداری كرد.

احمدی كوشا گفت: در آخرین لیستی كه استانداری از ما تقاضا كرده بود،اتحادیه نام 1364 راننده را ارائه كرد تا آنها از طریق سایت كشوری برای زیر پوشش قرار دادن رانندگان اقدام كنند ولی در آخرین لیست كشوری كه منتشر شده نام تعداد كمی از این رانندگان قرار گرفته است و در حال حاضر 50 درصد رانندگان فاقد بیمه هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه همزمان با آغاز مرحله نخست هدفمندی یارانه‌ها افزایش 15 درصدی نرخ كرایه‌های آژانس‌های تلفنی ابلاغ شد كه البته این افزایش با توجه به نرخ تورم بسیار كم بوده است، گفت: در سال 90 نیز 20 درصد به كرایه‌ها اضافه شد كه این رقم هم قابل قیاس با تورم موجود در جامعه نبود.

رئیس اتحادیه‌ آژانس‌های تلفنی ادامه داد: با توجه به افزایش تورم در لوازم‌های مورد نیاز اتومبیل و بیمه شخص ثالث كه رشد 100 درصدی داشته است، در پنج ماهه نخست سال جاری یك بررسی روی قیمت‌های اقلام مصرفی و مورد نیاز رانندگان آژانس‌های تلفنی صورت گرفته و مشخص شده است كه اگر حداقل افزایش نرخ كرایه برای آژانس‌های تلفنی 30 درصد باشد، می‌تواند بخش كمی از مشكلات این رانندگان را برطرف سازد.

وی با بیان اینكه عدم اختصاص جایگاه CNG به رانندگان آژانس‌های تلفنی یكی از دیگر مشكلات عمده این صنف محسوب می‌شود، یادآور شد: متاسفانه 10 جایگاه اختصاصی برای ناوگان تاكسیرانی در استان قم در نظر گرفته شده است كه همگی آنها زیر مجموعه شهرداری محسوب می‌شوند و چون آژانس‌های تلفنی به عنوان بخش خصوصی فعالیت می‌كنند نمی‌توانند از این 10 جایگاه استفاده كنند و باید از جایگاه‌های عمومی سوختگیری انجام دهند، البته امیدواریم مسئولان در این زمینه تصمصات خوبی اتخاذ نمایند.

وی در ادامه یادآور شد: اتحادیه آژانس تلفنی قم در زمینه نصب تاكسیمتر در كشور پیشتاز بوده و هم‌اكنون3300 تعداد وسیله نقلیه به تاكسی‌متر مجهز به پرینتر است كه زمینه كاهش شكایات و رعایت حقوق مصرف‌كننده را فراهم نموده است.

احمدی كوشا در پایان با توجه به اینكه رانندگان آژانس‌های تلفنی در انتظار اقدامات و تصمیم‌های اساسی مسئولان در رابطه با برطرف كردن مشكلات این صنف هستند، اظهار داشت: طرح فعال شدن آژانس‌های تلفنی به صورت شبكه‌ای، یكی از برنامه‌های در دست اقدام اتحادیه است كه البته این طرح هزینه‌های بسیاری در بر دارد كه امیدواریم مسئولان با معرفی بانك عاملی جهت اخذ وام دو میلیون تومان برای هر راننده زمینه اجرای این طرح كه طرحی ابتكاری در كشور محسوب می‌شود را در استان قم فراهم سازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز