خبرگزاری کار ایران

استاندار جدید قم:

احمدی نژادی کار می کنم/در تدارک سفر رئیس جمهور به قم هستم

احمدی نژاد گفت احترام مراجع و علما را حفظ کنم/ به هیچ وجه پروژه منوریل قم را متوقف نخواهیم کرد/ قم باید تبدیل به جهان شهر شود/ اعتقاد زیادی به تغییرات در مسئولین استان قم ندارم.

قم – ایلنا: استاندار جدید قم، با بیان این که یکی از برنامه هایم برای اداره قم، دیدار با مردم مناطق مختلف این استان و شهر است، گفت: اگرچه این کار، کار مشکلی است اما انجام این کار، کار احمدی نژادی است و من آن را انجام می دهم؛ وی همچنین گفت که در تدارک سفر رئیس جمهور به قم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قم، کرم رضا پیریایی ظهر امروز در اولین سخنرانی عمومی خود برای مردم قم،  پیش از خطبه های نمازجمعه این شهر در محل شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(ص) این شهر، اظهار داشت: دستگاه های مختلف استان قم، در خدمت رسانی باید رضایت مردم را در نظر داشته، چرا که مسئله رضایت مردم در انجام کارهای مختلف، مهمترین مسئله برای من است و در این راستا با هیچ مسئول استان تعارف ندارم.

وی افزود: خود را به عنوان سرباز رهبری می دانم و همیشه تلاش دارم در این مسیر باشم.

*شاهد قم جدید خواهیم بود

استاندار قم با بیان این که پروژه های عمرانی بزرگی برای شهر قم در حال اجراست، گفت: طرح آزادراه قم - گرمسار، بحث احداث فرودگاه قم که بنده در روزهای اول حضور در قم از این پروژه بازدید داشتم، بحث انتقال آب از سرشاخه های دز به قم، طرح های مربوط به مسکن مهر و... از جمله طرح هایی است که می توان گفت با تکمیل و اجرایی شدن آن ها، قم جدید را شاهد خواهیم بود.

وی تأکید کرد: به تمام مسئولان ادارات استانی قم گفته ام که باید در همه حال حقوق مردم حفظ شده و شاهد مشارکت فکری مردم در طرح ها باشیم؛ یعنی ایده آل این است که اگر ایده ای در استان مطرح می شود، مردم راجع به آن نظر داده و شاهد یک هم اندیشی در سطح استان باشیم.

پیریایی با بیان این که باید میزهای خدمت در قم افزایش یابد، گفت: باید شرایط ادارات به گونه ای باشد که مردم با مراجعه به میز خدمت، تمام امور خود را انجام داده و فضای ادارات به سمت تسهیل در انجام امورات مردم باشد.

وی افزود: از دفتر بازرسی استانداری قم می خواهم که مشخص کند تا چه میزان میزهای خدمت در قم وجود دارد و حتی از نهادها و ادارات فعال در این زمینه تشکر و قدردانی شده و بالعکس به ادارات غیر فعال در این زمینه تذکر داده شود.

*اعتقاد زیادی به تغییرات در مسئولین استان قم ندارم

استاندار قم با بیان این که اعتقادی به تغییرات زیاد در بین مسئولین استان قم ندارم، گفت: معتقدم اگر فرد مسئولی بعد از توجیه شدن بازهم رویه سابق خود که برخلاف مسیر خدمت به مردم است را طی کرد، باید کنارگذاشته شده و فرد دیگری جایگزین او شود.

*ضرورت فرودگاه برای آرمان شهر قم

وی در ادامه به ضرورت آماده شدن هرچه سریعتر فرودگاه قم اشاره کرد و گفت: بحث فرودگاه برای آرمان شهر قم و شهری که می خواهد عنوان جهان شهر به خود بگیرد، در کف ملزومات است.

پیریایی با بیان این که بسیاری از نهادها و مؤسسات موجود در شهر قم نه فقط کارکردی شهری و استانی، که کارکردی ملی و حتی فراملی دارند، گفت: مؤسسات علمی مانند ترجمان وحی و یا جامعة المصطفی(ص) از جمله نهادهای فراملی است و از این رو برای تقویت مؤسساتی از این دست باید صنعت چاپ و نشر قم که در حال حاضر در رتبه دوم کشوری قرار دارد را به رتبه اول برسانیم.

وی با بیان این که نباید فرصت هم افزایی برای خدمت را از دست دهیم، گفت: اگر مجموعه های موجود در استان، دست مجموعه های اجرایی را بگیرند، می توانیم ردیف های بودجه بیشتری را برای این استان بگیریم و از این رو از نمایندگان مردم قم و همچنین دیگر مسئولان این شهر می خواهم که با ما همراهی کنند.

*به هیچ وجه پروژه منوریل قم را متوقف نخواهیم کرد

استاندار قم در سخنانی که به نظر می رسید به مخالفت های برخی از مسئولین قم برای احداث منوریل در قم اشاره داشت، گفت: مخالفت با کارعمرانی در قم کار درستی نیست، چرا که وقتی دولت 200 الی 400میلیارد تومان اعتبار برای طرحی در قم می گذارد باید دست های مان را باز گذاشته و آن را قبول کنیم.

وی با بیان این که افق 300هزار نفری برای شهرک پردیسان قم در نظر گرفته شده است، گفت: جابه جایی این تعداد جمعیت از پردیسان به مرکز شهر نیاز به امکاناتی دارد که منوریل یکی از آن هاست.

پیریایی گفت: اگر افرادی نقطه نظرات و اشکالاتی روی احداث منوریل دارند بحث می کنیم، اما به هیچ وجه پروژه منوریل قم را متوقف نخواهیم کرد.

وی با بیان این که اعتبار بودجه منوریل قم از طریق دولت داده شده و دولت نیز این پول را از بیت المال مردم به این طرح اختصاص داده است، گفت: مگر می توانیم بودجه بیت المال که در این پروژه هزینه شده را نادیده بگیریم؟ و مکر می توانیم از جیب مردم چیزی را ببریم؟

*قم باید تبدیل به جهان شهر شود

استاندار قم با بیان این که قم با حضور سالانه 18میلیون مسافر، باید تبدیل به جهان شهر شود، گفت: وقتی می خواهیم به رتبه جهان شهر برسیم باید فیزیک آن را هم آماده کنیم.

وی افزود: جا ندارد هر کسی بخواهد و در خصوص توقف منوریل کار کند و این اصلا کار درستی نیست؛ نباید هر کسی هر چیزی بگوید تا دست و دل مسئولین استان قم را نسبت به پایان رساندن پروژه ها سست کند و این اصلا صحیح نیست.

پیریایی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: طرح تکمیل مصلی قم، تالار مرکزی شهر، کتابخانه مرکزی شهر قم، احداث مساجد پردیسان که دولت اعتباری بالغ بر 5 الی 6 میلیارد تومان به آن ها تخصیص داده، احداث بیمارستان های مختلف در قم، انتقال آب از دریای خزر به قم که این طرح مصوب شده و... از جمله طرح های عمرانی استان قم است.

*احمدی نژاد گفت احترام مراجع و علما را حفظ کنم

استاندار جدید قم با بیان این که آقای احمدی نژاد من را برای شتاب کارها در قم فرستاد، گفت: رئیس جمهور در ابتدای ورود من به قم تأکید داشتند که احترام علما و مراجع تقلید و روحانیت، تکریم مردم و شتاب در کارها همیشه مد نظرم باشد.

*در تدارک سفر رئیس جمهور به قم هستم

وی گفت: در تدارک سفر رئیس جمهور به قم هستم و سفر رئیس جمهور یعنی تقویت پروژه های گذشته و عقب مانده در قم و مهر ماندگار دولت را محکم تر کردن است.

*کارهای عمرانی قم این دولت و آن دولت ندارد

پیریایی گفت: از ویژگی های استان قم این است که برای پیشبرد کارها، این دولت و آن دولت ندارد و هر پروژه ای که در این شهر و استان باشد، از سوی نظام با قدرت دنبال می شود.

وی با اشاره به دیدارهای خود در ابتدای تصدی استانداری قم با مراجع تقلید و علما، گفت: انشاالله دیدارهای ما با مراجع و علما استمرار داشته و شورای اداری استان را به خدمت ایشان می بریم تا از نظریات این بزرگواران در اداره قم استفاده کنیم.

*احمدی نژادی کار می کنم

استاندار قم در پایان گفت: در برنامه های من برای اداره استان قم، این است که به مناطق مختلف این استان و شهر قم رفته و منطقه به منطقه و محله به محله با مردم ملاقات کنم که اگرچه این کار، کار مشکلی است اما انجام این کار کار احمدی نژادی است و من آن را انجام می دهم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز