خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خبر داد؛

برای کارگران ماهر قم پروانه مهارت فنی صادر می شود

دوره های آموزشی برای کارگران ماهر قم برگزار می شود/تفاهم نامه همکاری بین سازمان نظام مهندسی قم و اتحادیه صنف الکتریکی قم به امضاء رسید/ نرخ دقیق خدمات اجرایی تاسیسات الکتریکی در قم مشخص می شود.

قم – ایلنا: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، ضمن اعلام امضاء تفاهم نامه همکاری بین این سازمان و اتحادیه صنف الکتریکی قم، گفت: دوره های آموزشی برای کارگران ماهر معرفی شده از سوی اتحادیه صنف الکتریکی استان قم برگزار و برای آن ها پروانه مهارت فنی صادر می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قم، امین مقومی عصر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان نظام مهندسی ساختمان قم و اتحادیه صنف الکتریکی قم، اظهار داشت: این تفاهم نامه در راستای اجرای ماده 4 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و همچنین ماده یک آئین نامه صدور پروانه مهارت فنی برای کارگران ماهر بین سازمان نظام مهندسی و اتحادیه صنف الکتریکی قم منعقد شد.

مقومی به اهداف این تفاهم نامه اشاره کرد و افزود: ایجاد همکاری متقابل در زمینه های علمی، اجرای تاسیسات الکتریکی ساختمانها، آموزش در رشته برق در جهت ارتقاء دانش کارگران ماهر و نیز ارتقاء کیفیت اجرای کار، از جمله اهداف امضای این تفاهم نامه بود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم ادامه داد: کاهش مشکلات نظارت برای مهندسین ناظر، افزایش رضایت کارفرمایان، تشویق کارفرمایان و مالکین در به کارگیری نیروی ماهر آموزش دیده و همچنین تعیین صلاحیت شده در زمینه تاسیسات الکتریکی ساختمانها از دیگر اهداف امضای این تفاهم نامه بود.

وی به مواد این تفاهم نامه نیز اشاره کرد و اظهار داشت: استفاده از نیروی برق ماهر معرفی شده توسط اتحادیه صنف الکتریکی استان، همکاری در جهت تشکیل دوره های آموزشی برای کارگران ماهر معرفی شده از سوی اتحادیه صنف الکتریکی استان، طبقه بندی کارگران ماهر برای اجرای تاسیسات الکتریکی متناسب با ساختمانهای گروه الف تا د، برگزاری نشست ها و سمینارهای تخصصی در راستا تفاهم نامه از مواردی است که در این تفاهم نامه آمده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم اضافه کرد: تشکیل جلسات تخصصی پیرامون استفاده از توان فنی و تخصصی، فراهم نمودن زمینه مشترک بازدید از اقدامات اجرایی و فراهم نمودن زمینه مشترک در تهیه نرخ خدمات اجرایی تاسیسات الکتریکی از دیگر مفاد ذکر شده در این تفاهم نامه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز