خبرگزاری کار ایران

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم:

اهداء خون بهتر از حجامت است

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۲۶

به جای حجامت، با اهدا خون نجات بخش جان انسانهای دیگر باشیم/خونی که در حجامت از افراد دریافت می شود برای دیگران غیر قابل استفاده است/بیماران قلبی از اهدا خون معاف هستند.

ایلنا - قم: معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم با بیان این که اشخاص به جای حجامت می توانند با اهدا خون نجات بخش جان انسانهای دیگر باشند، تصریح کرد: شخصی که اهدا خون انجام می دهد نه تنها خود از مزایای آن در افزایش سلامتی و نشاط بهره مند می شود، بلکه 3 تا 4 فرد نیازمند دریافت خون نیز از این اقدام شخص اهدا کننده استفاده کرده و جانشان نجات می یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قم، علیرضا کبیری در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه فرآرده های خونی سالم، نوید بخش سلامتی برای دریافت کننده خون است، اظهار داشت: خون سالم خونی است که هیچ گونه عارضه ای برای بیمار، ناشی از تزریق خون ایجاد نکند.

وی با بیان این که در کسانی که آنژیوگرافی، آندوسکوپی، حجامت، اعمال جراحی و تزریق خون انجام داده اند، به دلیل احتمال آلودگی خون، امکان اهدا خون وجود ندارد، گفت: این افراد در دوران نهفتگی بیماری و همچنین مبتلایان به بیماری های قلبی، از اهدا خون معاف هستند.

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم، خاطرنشان کرد: دوران نهفتگی بیماری در افراد مختلف با توجه نوع بیماری ویروسی و کیت آزمایشگاهی مورد استفاده متفاوت است.

وی به علاقه برخی افراد در انجام حجامت به دلائل مختلف مذهبی و علمی اشاره کرد و با بیان این که در حجامت تنها شخصی که مورد حجامت قرار می گیرد از انجام این عمل منتفع می شود، گفت: خونی که در حجامت از افراد دریافت می شود برای سایر افراد غیر قابل استفاده است.

کبیری با بیان این که اشخاص به جای حجامت می توانند با اهدا خون نجات بخش جان انسانهای دیگر باشند، تصریح کرد: شخصی که اهدا خون انجام می دهد نه تنها خود از مزایای آن در افزایش سلامتی و نشاط بهره مند می شود، بلکه 3 تا 4 فرد نیازمند دریافت خون نیز از این اقدام شخص اهدا کننده استفاده کرده و جانشان نجات می یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز