خبرگزاری کار ایران

استاندار قم از 11 پروژه عمرانی استان بازدید کرد

کد خبر : ۴۱۷۸۲

كرمرضا پیریایی از پروژه های عمرانی مناطق 2 و 6 شهر قم بازدید کرد و از نزدیك روند پیشرفت و موانع و مشكلات این طرح ها را مورد بررسی قرار داد.

ایلنا - قم:  كرمرضا پیریایی ابتدا در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم حضور یافت و ضمن زیارت بقعه متبركه این امامزاده، با قرائت فاتحه و نثار شاخه گل به مقام 438 شهید گلگون كفن آرمیده در این مكان مقدس ادای احترام كرد.

به گزارش ایلنا:پروژه های فرهنگی كتابخانه عمومی و فرهنگسرا واقع در محله فاطمیه اولین پروژه هایی بودند كه پیریایی و هیات همراه از آن ها بازدید به عمل آوردند.
استاندار قم در جریان بازدید از این دو پروژه، مسائل فرهنگی را از جمله نیازها و اولویت های مهم مناطق كم برخوردار شهر قم برشمرد و بر لزوم تلاش دستگاه های ذیربط در جهت سرعت دادن به روند اجرای این دو پروژه تاكید كرد.
پروژه احداث كتابخانه عمومی محله فاطمیه در زیربنایی بالغ بر 1800 متر مربع در سه طبقه در حال ساخت بوده و از پیشرفت 60 درصدی برخوردار است. همچنین فرهنگسرا نیز جزء 18 پروژه سكونت گاه های غیر رسمی قم است كه با پیشرفت حدود 30 درصدی در حال پیگیری است.
پیریایی در ادامه به كارگاه پروژه مترو در محله قلعه كامكار قم رفت و از نزدیك در جریان روند تجهیز و آماده سازی دستگاه های حفاری مكانیزه قرار گرفت.
وی در این بازدید با تاكید بر لزوم تلاش در جهت رفع موانع و مشكلات پروژه های عمرانی استان، خواستار همكاری و تعامل جدی همه دستگاه ها به ویژه دستگاه های نظارتی در این زمینه شد.
استاندار قم با بیان این كه دولت در سال آخر، با قوت و جدیت پیگیر فعالیت های عمرانی در كشور است، گفت: موانع و مشكلات مطرح شده مربوط به طرح ها در جریان این بازدیدها را از طریق مجموعه بزرگان و دولت پیگیری خواهیم كرد.
امامزاده عبدالله واقع در ابتدای جاده قم جعفریه برنامه بعدی بود كه استاندار قم با حضور در این محل ضمن زیارت این امامزاده واجب التعظیم، طرح جامع توسعه این مكان مقدس را مورد بررسی قرار داده و دستور لازم برای تسریع در اجرای طرح و نیز حل مشكل آب و گاز این محل را صادر كرد.
طرح توسعه امامزاده عبدالله با 200 میلیون تومان اعتبار از محل منابع دولتی و عواید امامزاده در حال انجام بوده و 50 درصد پیشرفت دارد.
استاندار قم همچنین از ورودی محور قم-جعفریه بازدید كرده و با اشاره به اهمیت این ورودی به عنوان یكی از ورودی های اصلی و پر تردد شهر، بر لزوم تسریع در ساماندهی و نیز طراحی و ساخت المانی مناسب برای این ورودی تاكید كرد.
پیریایی سپس با حضور در بلوار در حال احداث 55 متری بنی فضل در حریم ریل متروكه راه آهن، از نزدیك با روند پیشرفت این طرح آشنا شد.
استاندار قم در این بازدید با بیان این كه این پروژه معضل ترافیك منطقه را بهبود می بخشد، لزوم تسریع در عملیات زیرسازی، آسفالت و تكمیل این محور را خواستار گردید.
پیریایی در این بازدید ضمن قدردانی از زحمات مجموعه دستگاه های ارائه دهنده خدمات به مناطق محروم شهر به ویژه شهرداری، گفت: تمامی اقدامات و فعالیت های صورت گرفته در این مناطق مصداق عینی محرومیت زدایی و ارتقاء سطح زندگی و رفاه اجتماعی است.
وی همچنین از مدرسه راهنمایی 12 كلاسه حاج ابراهیم فاتحی در كنار این بلوار بازدید كرد.
استاندار قم با اشاره به این كه این مدرسه با اعتباری بالغ بر 700 میلیون تومان از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری و در زیربنایی حدود 2 هزار متر مربع ساخته شده است، گفت: این پروژه آماده بهره برداری بوده و فقط انشعاب گاز آن باقی مانده كه آن هم سریعا حل خواهد شد.
بیمارستان 128 تختخوابی امجدی نیروگاه و بلوار 60 متری شیخ آباد پروژه های بعدی بودند كه مورد بازدید استاندار قم قرار گرفتتند.
پیریایی در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش های خیرین و دست اندركاران پروژه بیمارستان امجدی، گفت: بهره برداری از این طرح نیاز درمانی مناطق 2 و 6 شهر قم را كه از مناطق پرجمعیت شهر محسوب می شوند مرتفع خواهد كرد.
وی با بیان این كه با پیگیری های بعمل آمده، این پروژه به لیست پروژه های مهر ماندگار استان افزوده شد، ابراز امیدواری كرد كه فاز اول این پروژه تا پایان سال به اتمام برسد.
استاندار قم همچنین در بازدید از بهسازی و تجهیز بوستان گل های شیخ اباد، گفت: ایجاد و توسعه فضاهای سبز و بوستان ها در شهر قم و به ویژه در مناطق محروم و كم برخوردار شهر، طی دولت های نهم و دهم، رشد بسیار مطلوب و چشمگیری داشته است.

«وجود 80 پروژه فعال در منطقه 2 قم»
متین فر شهردار منطقه 2 قم در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های عمرانی در منطقه، گفت: در سال جاری 300 میلیارد ریال اعتبار برای عمران و آبادانی این منطقه اختصاص یافته بود كه این میزان بودجه بی سابقه است.
وی با قدردانی از توجه و عنایت ویژه دولت و مسولان استان در رسیدگی به مناطق كمتر توسعه یافته قم، افزود: در حال حاضر 80 پروژه فعال در منطقه داریم كه اگر همین میزان پروژه برای سال اینده نیز پیش بینی شود تحول بزرگی را در عرصه عمران و رفع محرومیت از این مناطق شاهد خواهیم بود.
درمانگاه فرقانی شیخ آباد آخرین پروژه ای بود كه مورد بازدید استاندار قم قرار گرفت. این پروژه كه از پروژه های 18 گانه سكونت گاه های غیر رسمی شهر قم بشمار می رود هم اكنون با 95 درصد پیشرفت فیزیكی در شرف بهره برداری است.

«نشست هم اندیشی با معاونین و مربیان پرورشی»
پیریایی در ادامه برنامه های نیم روزی خود، به ناحیه دو آموزش و پرورش قم رفت و در نشست هم اندیشی معاونین و مربیان پرورشی منطقه حضور یافت.
وی در این دیدار با اشاره به جایگاه و نقش ویژه مربیان پرورشی در مباحث فرهنگی، تشكیل چنین نشستی را ناشی از این جایگاه مهم عنوان و خاطرنشان كرد: با توجه به نقش مهم فعالان این عرصه و تاثیر بینش و دیدگاه های آن ها در راهبردها و استراتژی های مربوط به مباحث كلان، در برنامه بازدید از مناطق 8 گانه چنین جلسه ایی را برگزار خواهیم كرد.

«قم مملو از فرصت های خدمتگزاری است»
استاندار قم در ادامه در نماز جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) منطقه شش حضور یافت و ضمن دیدار با اهالی طی سخنانی در جمع نمازگزاران این مسجد، گفت: سركشی به مناطق و دیدار چهره به چهره با مردم این ولی نعمتان انقلاب اسلامی، از رویكردهایی است كه استان با الگو گیری از بزرگان نظام و شخص رئیس جمهور انجام می دهد.
وی با بیان این كه در راستای چنین شیوه موفقی، مدیران نباید به حضور در محل كار خود بسنده كنند، قم را مملو از فرصت های خدمتگزاری دانست و افزود: در این زمینه نباید فرصت سوزی بشود و هر مسلی می بایستی همه لحظات و دقایق خدمت خود را صرف خدمتگزاری به مردم بكند.
استاندار قم با تبریك میلاد مسعود پیامبر اعظم(ص) و هفته وحدت، بر لزوم تلاش در جهت تقویت وفاق و همدلی بین مجموعه دستگاه ها تاكید كرد و گفت: قم باید الگوی وحدت و همدلی در كشور باشد.
در این مراسم حجت الاسلام میرعظیمی امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) طی سخنانی ضمن خیرمقدم به مسولان، از خدمات ارزنده استاندار قم در توسعه و عمران استان قم و توجه ویژه وی به مسائل و مشكلات مناطق محروم قدردانی كرد.
«تجلیل از ایثارگران و خانواده های معظم شهداء»
حضور در جمع ایثارگران مناطق 2 و 6 شهر قم آخرین برنامه نیم روزی استاندار قم را تشكیل می داد كه طی آن پیریایی ضمن تاكید بر لزوم توجه به مشكلات جامعه ایثارگری استان، با اهدای لوحی از تعدای از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران این دو منطقه تجلیل كرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز