خبرگزاری کار ایران

آیت الله مکارم شیرازی در واکنش به طرح حذف برخی تعطیلات:

نمایندگان آبروی خود را نبرند

asdasd
کد خبر : ۵۴۲۰۰

دولت جمهوری اسلامی ایران باید در خصوص کشتار شیعیان پاکستان مراتب اعتراض خود را قوی‌تری بیان کند، آهسته از کنار این مسائل رد نشوند، ‌ بلکه باید فریاد بزنند.

ایلنا: آیت الله مکارم شیرازی در واکنش به طرح مجلس برای حذف برخی تعطیلات گفت: آن‌ها آبروی خودشان را نبرند، این اقدام کاری است که به هیچ قیمت عملی نخواهد شد، این افراد پیشنهاداتی می‌دهند که انسان تعجب می‌کند.

به گزارش ایلنا، آیت الله مکارم شیرازی ‌از مراجع تقلید شیعیان در قم، در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم کشتار شیعیان پاکستان در حادثه تروریستی کراچی را شدیدا محکوم کرد و گفت: پیام ما به دولت پاکستان این است که اگر نمی‌توانید جان شهروندانتان را حفظ کنید پست خود را به افراد نیرومندتری بدهید.

وی این حادثه تروریستی را جنایتی بزرگ دانست و افزود: چندی قبل در کویته از سوی وهابیون تکفیری جنایتی بزرگ به وقوع پیوست و عده زیادی به خاک و خون کشیده شدند و اخیرا نیز در جنایت بزرگ کراچی منجر به زخمی و کشته شدن صد‌ها نفر شد.

وی با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم در قبال این مساله سکوت کرده و آن را محکوم نکنیم، از تصمیم مراجع تقلید و مدیران حوزه‌های علمیه برای تعطیلی روز شنبه کلیه دروس سطوح مختلف حوزه علمیه قم و از برگزاری اجتماع بزرگ اعتراض آمیز حوزویان در مسجد اعظم خبر داد.

مکارم شیرازی با بیان اینکه شیعیان دنیا همه باید نسبت به این جنایات اعتراض کنند، اظهارداشت: این چه وضعیتی است که یک عده آدم وحشی تکفیری در دنیا به وجود آورده‌اند و هر روز جنایت تازه‌ای خلق می‌کنند و افراد بیگناه را به خاک و خون می‌کشند.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران نیز باید مراتب اعتراض خود را قوی‌تری بیان کند، آهسته از کنار این مسائل رد نشوند، ‌ بلکه باید فریاد بزنند.

وی هم‌چنین به طرح کاهش تعطیلات مذهبی کشور واکنش نشان داد و اظهار کرد: اخیرا زمزمه‌هایی در مجلس از ناحیه برخی نمایندگان شروع شده که ایام تعطیل مربوط به امام رضا (ع)، امام صادق (ع) و حضرت زهرا (س) حذف شود و به جای آن ایام بین‌التعطیلین، ‌ تعطیل شود.

مکارم شیرازی بیان داشت: ما برای نمایندگان محترم مجلس احترام قائلیم اما آنهایی که این فکر خام را می‌کنند بدانند تمام ملت در برابر آن‌ها خواهند ایستاد و این کار نیز شدنی نیست.

وی تاکید کرد: آن‌ها آبروی خودشان را نبرند، این اقدام کاری است که به هیچ قیمت عملی نخواهد شد، این افراد پیشنهاداتی می‌دهند که انسان تعجب می‌کند.

این مرجع تقلید اضافه کرد: پنجاه روز در سال پنج شنبه است که یا بسیاری از مناطق تعطیل و یا نیمه تعطیل است، ‌ بهتر است افرادی که به دنبال کاهش تعطیلات هستند سراغ این ایام بروند نه مناسبت‌های مذهبی که مردم نسبت به آن‌ها حساس هستند.

وی ابراز داشت: ما فعلا تذکر دادیم و اگر آن‌ها تعقیب کنند ما وظیفه دیگری داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز