خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله علوی گرگانی مطرح کرد

فرار از شخص منافق در کلام حضرت عیسی(ع)

کد خبر : ۶۳۴۰۵

اگر گناهکاران به واسطه کارهایشان بلافاصله پس از ارتکاب گناه مجازات شوند بسیاری از انسان‌ها نابود شده و زیان خواهند کرد.

یکی از اساتید حوزه علمیه قم گفت: حضرت عیسی(ع) به یارانش فرمود از منافق باید فرار کرد زیرا در ظاهر مومن است و در باطن علیه دین خدا فعالیت می‌کند.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی امروز در جمع گروهی از پاسداران نیروی مخصوص قرارگاه خاتم‌الانبیاء و دانش‌پژوهان مجتمع آموزشی پژوهشی امام علی(ع) با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه «بقره» اظهار کرد: چنانچه خداوند امور مربوط به بندگانش را سامان‌دهی نکند به یقین همگان نابود می‌شوند.

وی افزود: اگر گناهکاران به واسطه کارهایشان بلافاصله پس از ارتکاب گناه مجازات شوند بسیاری از انسان‌ها نابود شده و زیان خواهند کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه فضل الهی بسیار فراوان است خاطرنشان کرد: این فضل به حدی است که گناهکاران و ظالمان هم در دم مجازات نمی‌‌شوند.

وی ادامه داد: می‌بینیم که تارکان نماز و گناهکاران به یمن وجود اقامه‌کنندگان نماز و نیکان از نعمت‌های الهی بهره‌مند می‌شوند زیرا برکت‌هایی که قرار است به مومنان برسد شامل حال آنها نیز می‌شود همان طور که گیاهان هرزه از آب و خاک خوب به واسطه همنشینی در کنار محصول اصلی استفاده می‌کنند.

آیت‌الله علوی گرگانی عاقبت اندیشی را از ویژگی‌های مومنان برشمرد و گفت: مومن باید زرنگ و تیزهوش باشد و از عاقبت کار دیگران درس بگیرد و هیچ گاه آینده را از یاد نبرد زیرا هر کس به میزانی که عمل خیر داشته باشد نتیجه خوبی می‌گیرد.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم تصریح کرد: هر کس ادعای قبول نداشتن توحید، نبوت و ولایت را داشته باشد به یقین نباید دیگر امور را هم قبول کند و انتظار بخشش و دعا از سوی دیگران در او وجود داشته باشد.

وی گفت: ذره ذره اعمال آدمی در پیشگاه خداوند محفوظ و ثبت است و در روز قیامت به تعداد اعمال نیک و بد، پاداش و عقاب داده می‌شود.

آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر فرمان‌پذیری از خداوند و ولی امر او بیان داشت: هر کس خدای خویش و ولایت امر را قبول داشته باشد دستورات آنها را نیز به طور کامل می‌پذیرد و برای رسیدن به سعادت تلاش می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم به نقل روایتی از حضرت عیسی(ع) پرداخت و افزود: ایشان در مجلسی به یارانش فرمود از شخص مومن و کافر نباید فرار کرد زیرا مومن راست می‌گوید و کافر هم در کفر خویش راستگوست و عملا نشان می‌دهد که خداوند را قبول ندارد اما باید از شخص منافق فرار کرد زیرا در ظاهر خود را مومن نشان می‌دهد و در باطن دروغ‌گوست و با کافران نشست و برخاست دارد و علیه دین خدا فعالیت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز