خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله موسوی‌اردبیلی در دیدار با وزیر ارشاد:

برگزاری اجلاس سران غیر متعهد در تهران، نشان دهنده ثبات سیاسی جمهوری اسلامی است

asdasd

با توجه به شرایط خاص کنونی، برگزاری این اجلاس در تهران از نظر سیاسی اهمیت زیادی دارد/این اجلاس تصویر واقعی جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان ارائه خواهد کرد/برپایی نمایشگاه‌های قرآن در کشور، باعث قرآنی و معنوی شدن فضای جامعه می شود.

قم - ایلنا: یکی از مراجع تقلید، گفت: برگزاری اجلاس جنبش سران غیر متعهد در تهران نشان‌دهنده ثبات سیاسی و استحکام نظام اسلامی در سطح جهان است و تصویر واقعی از جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان ارائه خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله سیدعبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید شیعه، در دیدار سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مشهد مقدس با اشاره به برپایی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در تهران، گفت: فعالیت‌های قرآنی و برپایی نمایشگاه‌های مختلف، باعث قرآنی و معنوی شدن فضای کشور می‌شود.

وی افزود: در سال‌های اخیر توجه به برنامه‌های قرآنی افزایش یافته و این عنایت و رویکرد به قرآن باعث خیر و برکت برای کشور می‌شود.

این مرجع تقلید شیعیان، در ادامه بر کسب آگاهی و معرفت نسبت به تعالیم قرآنی برای بهره‌مندی از زندگی و جامعه‌ای سالم و قرآنی را امری لازم و ضروری دانست و بر آن تاکید کرد.

آیت‌الله موسوی اردبیلی، اشاعه و ترویج آموزه‌های قرآنی را از مهم‌ترین وظایف مسوولان و رسانه‌ها در جامعه دانست.

این مرجع تقلید همچنین برپایی نمایشگاه‌ها و مسابقات قرآنی را از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اعتلای فرهنگ قرآنی و تحقق جامعه قرآنی که از آرمان‌های امام راحل بود؛ موثر و تاثیرگذار در جامعه دانست.

رییس دانشگاه مفید قم در بخش دیگری از سخنان خود، برگزاری اجلاس جنبش سران غیر متعهد در تهران را در شرایط کنونی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: در شرایط خاص کنونی، با توجه به تحولات منطقه و اعمال تحریم‌ها علیه کشورمان و نیز القای انزوای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی توسط آمریکا و سران استکبار، برگزاری اجلاس در تهران از نظر سیاسی از اهمیت زیادی برخوردار است.

آیت‌الله موسوی اردبیلی تصریح کرد: برگزاری این اجلاس در تهران نشان‌دهنده ثبات سیاسی و استحکام نظام اسلامی در سطح جهان است و تصویر واقعی از جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان ارائه خواهد کرد.

همچنین در این دیدار سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گزارشی از فعالیت‌های قرآنی، «تشکیل معاونت قرآن و عترت در وزارت ارشاد، حضور رییس‌جمهور در سفر اخیر به عربستان و شرکت در نشست فوق‌العاده کنفرانس کشورهای اسلامی، تثبیت جمعه آخر ماه مبارک رمضان در تقویم کشورهای اسلامی به‌عنوان روز قدس و حمایت از فلسطین با تلاش وزارت ارشاد و دیگر اقدامات فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و گرامی داشت علماء و مفاخر ارائه کرد.

پایان پیام

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز