خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام و المسلمین نواب در گفت و گو با ایلنا:

روحانی کابینه معتدلی معرفی کرد/ وزرای پیشنهادی افراد با صلاحیتی هستند

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۸۴

مجلس بنای ناسازگاری با دولت را ندارد/ آقای روحانی بنای همدلی با همه داشته و بنای ناسازگاری با هیچ کس را ندارد/ می‌توان اسم دولت آقای روحانی را دولت تنش زدایی گذاشت/ ربیعی به عنوان وزیر پیشنهادی کار سابقه روشنی دارد.

ایلنا: مشاور فرهنگی رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزرای پیشنهادی افراد با صلاحیتی هستند، گفت: هم مجلس بنای همکاری با آقای روحانی و دولت او را دارد و هم آقای روحانی مجلس را خوب می‌شناسد و می‌خواهد با این مجلس کار کند. اصولا آقای روحانی بنای همدلی با همه داشته و بنای ناسازگاری با هیچ کس را ندارد و می‌خواهد با همه کار کند؛ اصلا می‌شود اسم دولت آقای روحانی را دولت تنش زدایی گذاشت.

حجت الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به معرفی وزرای پیشنهادی دولت یازدهم از سوی رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: به نظر بنده همه افرادی که از سوی رئیس جمهور به عنوان وزرای پیشنهادی به مجلس معرفی شدند، همه از افراد شناخته شده، امتحان داده و با سابقه خوب و افراد با صلاحیتی هستند؛ افرادی هستند که در میدان‌های مختلف امتحان خود را به خوبی پس دادند و آدم‌هایی هستند که توان انجام کار را دارند.

وی افزود: ویژگی‌هایی که آقای روحانی برای وزرای مد نظر خود در نظر گرفته است، متدین و متعهد بودن و دیگری وارد کار بودن و آشنا با آن کار بودن است و از این رو کسی نمی‌تواند بگوید که فلان وزیر پیشنهادی، سنخیتی با این کار ندارند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: بسیاری از این وزرای پیشنهادی در‌‌ همان وزارتخانه سابقه کار داشتند، و از این رو امروز در آستانه این هستند که عهده دار مسئولیت شوند؛ بسیاری از این افراد در حد وزیر و معاون وزیر کار کردند و افراد دیگری هم که انتخاب شدند افراد برجسته‌ای هستند که سوابق روشنی در کارنامه کاریشان دارند.

حجت الاسلام و المسلمین نواب افزود: برای مثال آقای علی جنتی که امروز برای تصدی وزارت ارشاد پیشنهاد شده، معاون بین الملل وزارت ارشاد، دو دور سفیر ایران در کویت، و دو دور استاندار خوزستان و خراسان بودند و از این رو برای قرار گرفتن در این سمت کاملا آمادگی و شایستگی دارند. جناب آقای دهقان نیز از فرماندهان با سابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند که امروز برای وزارت دفاع به مجلس پیشنهاد شده است. جناب آقای ظریف نیز فرد بسیار مناسبی هستند که امروز برای تصدی وزارت امور خارجه پیشنهاد شده؛ ایشان از معاونین وزارت امور خارجه بودند و سال‌های سال در نیویورک و نمایندگی ایران در سازمان ملل بودند و سابقه روشنی در دیپلماسی کشور دارند. جناب آقای رحمانی فضلی نیز از افراد با سابقه نمایندگی مجلس، ریاست دیوان محاسبات، معاونت شورای امنیت معاونت صدا و سیما و از افراد با سابقه و ارزشمند هستند که امروز برای وزارت کشور معرفی شدند. جناب آقای نعمت‌زاده نیز سوابق روشنی در وزارت صنایع دارند و انسان کارکشته‌ای در این کار محسوب می‌شود. آقای زنگنه نیز که امروز به عنوان وزیر نفت معرفی شده‌اند، در دوران مختلفی عهده دار وزارت خانه‌های مختلفی بودند و به اضافه دو دوره به عنوان شخصیت حقیقی عضو مجمع تشخیص مصلحت بودند. آقای حجتی هم که به عنوان وزیر پیشنهادی جهاد و کشاورزی معرفی شده‌اند، از کسانی هستند که وزارت جهاد را خوب می‌شناسند و خیلی از مشکلات کشاورزی را می‌دانند و می‌توانند این مشکلات را حل کنند. و خیلی از افراد دیگر که آن‌ها هم سوابق خوبی در کارنامه خود دارند.

وی در خصوص معرفی آقای علی ربیعی از سوی آقای روحانی رئیس جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی، گفت: جناب آقای ربیعی با مسائل وزارت کار کاملا آشناست و مسائل کارگری کشور را به خوبی می‌داند؛ ایشان بیش از ۲۰ سال است که با تشکل‌های کارگری برخورد داشته و ضمن آشنایی با این مجموعه‌ها، سوابق روشنی در این زمینه دارد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: در کل کابینه پیشنهادی آقای دکتر روحانی به مجلس شورای اسلامی، رنگ و بوی اعتدالی دارد؛ کابینه کاملا کابینه معتدلی است و یک آدم تندرو در آن نیست؛ مثلا فردی وجود داشته باشد که موافقتی با نظام نداشته باشد، در این کابینه نیست و همه کسانی هستند که تمام عمرشان را پس از پیروزی انقلاب، در خدمت انقلاب بودند.

حجت الاسلام و المسلمین نواب در خصوص پیش بینی خود از جلسه رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی دکتر روحانی، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی شرایط خاص خود را دارد و برای مثال ممکن است در یک لحظه جوی به وجود بیاید و به مسائلی دامن زده شود. مثلا ممکن است برای یک وزیر بهانه‌ای گیر بیاورند؛ در خود مجلس هم هیچ نماینده‌ای نمی‌تواند پیش بینی کند که همه وزرای پیشنهادی رأی می‌آورند؛ اما پیش بینی می‌شود اکثریت اعضای کابینه رأی خوبی بیاورند.

وی افزود: البته اگرچه نمی‌توان گفت همه اعضای کابینه حتما رأی می‌آورند، اما اکثریت مطلق اعضای کابینه رأی خوبی خواهند آورد؛ مثلا ممکن است آقای پورمحمدی به خاطر شخصیت شناخته شده‌ای که دارد و اینکه انسان مورد اعتمادی برای نظام محسوب می‌شود، رأی بالایی بیاورد.

مشاور فرهنگی رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص نحوه تعامل مجلس نهم با دولت یازدهم، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی بنای همکاری با دولت یازدهم داشته و بنا ندارد با آقای روحانی و دولت او سر کج تابی و ناسازگاری داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نواب افزود: آقای روحانی نیز که امروز رئیس جمهور اسلامی ایران است، فرزند مجلس است و با سابقه ۵ دوره نمایندگی مجلس که دو دوره آن نائب رئیسی اول مجلس بوده، کاملا مجلس را می‌شناسد؛ از طرفی با شعار قانون و قانونگرایی روی کار آمده و از این رو در تعاملش با مجلس شورای اسلامی قطعا موفق خواهد بود.

وی اضافه کرد: هم مجلس بنای همکاری با آقای روحانی و دولت او را دارد و هم آقای روحانی مجلس را خوب می‌شناسد و می‌خواهد با این مجلس کار کند. اصولا آقای روحانی بنای همدلی با همه داشته و بنای ناسازگاری با هیچ کس را ندارد و می‌خواهد با همه کار کند؛ اصلا می‌شود اسم دولت آقای روحانی را دولت تنش زدایی گذاشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز