خبرگزاری کار ایران

برگزاری نمایشگاه آثار چاپی در روز جشن صنعت چاپ

کد خبر : ۲۰۳۴۴۹

کارگران صنعت چاپ عمر خود را پای این صنعت فرهنگی گذاشتند. خیلی از آنها بخاطر تنفس مرکب و الکل خیلی زود زمین‌گیر شدند. ضرورت است که در چنین جشنواره‌هایی از آن‌ها تقدیر به عمل آید.

مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری نمایشگاه آثار چاپی در روز برگزاری جشن صنعت چاپ خبر داد.

به گزارش ایلنا؛ محمودرضا برازش با اشاره به برگزاری چهاردهمین جشن صنعت چاپ در تاریخ ۲۲ شهریور ماه اظهار کرد: یکی از برنامه‌های جشن صنعت چاپ برپایی نمایشگاهی از آثار چاپی برگزیدگان سال‌های گذشته است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه، روز شنبه ۲۲ شهریورماه و همزمان با جشن صنعت چاپ در راهرو تالار وحدت برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در این مراسم می‌توانند از آثار برگزیده سال‌های گذشته بازدید کنند.

مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: امیدوارم که با حمایت از واحدهای برگزیده بتوانیم شرایط را برای یک فضای رقابتی سالم فراهم کنیم.

شایان ذکر است، چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ ایران، ۲۲ شهریورماه و با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی در تالار وحدت برگزار می‌شود.

غلامرضا فرقانی، پیشکسوت صنعت چاپ نیز گفت: امروز کارگران صنعت چاپ نیاز به آموزش تخصصی دارند زیرا پیشرفت تکنولوژی باعثتخصصی شدن بخش‌های مختلف این صنف شده است.

فرقانی که سابقه ۳۵ سال کار در چاپخانه‌های مختلف تبریز را دارد اظهار کرد: صنعت چاپ امروز روزهای خوبی را سپری نمی‌کند اما باید همه دست به دست هم دهیم و از این صنف حمایت کنیم زیرا بهبود وضعیت صنعت چاپ تنها به دولت مربوط نمی‌شود.

وی ادامه داد: ما یک صنف هستیم و اگر قوی عمل کنیم می‌توانیم مشکلات را خودمان حل کنیم و نیازی به کمک‌های دولت نباشد اما متاسفانه وحدت لازم وجود ندارد.

این کارگر چاپخانه با اشاره به گذراندن دوره اپراتوری در کشورآلمان افزود: در گذشته هر دستگاهی که به کشور وارد می‌شد کارگران برای آموزش و تعمیر به کشور شرکت سازنده دستگاه می‌رفتند و آموزش کامل می‌دیدند در حالی که اکنون این‌گونه نیست و این به ضرر صنعت چاپ کشور است.

وی ادامه داد: امروز باتوجه به اینکه ماشین‌آلات پیشرفته شده‌اند، بازده چاپخانه‌ها پایین آماده و این به دلیل نبود تخصص و علم لازم میان کارگران است.

فرقانی با اشاره به جشنواره ملی صنعت چاپ گفت: تقدیر از پیشکسوتان و چاپخانه‌دارانی که آثار ارزشمند تولید می‌کنند کار بسیار خوبی است اما نباید فراموش کنیم که اگر کارگران زحمتکش نبودند هیچ کدام از این کارها به مسابقات ارسال نمی‌شد.

وی افزود: کارگران صنعت چاپ عمر خود را پای این صنعت فرهنگی گذاشتند و خیلی از آنها بخاطر تنفس مرکب و الکل خیلی زود زمین‌گیر شدند. ضرورت است که در چنین جشنواره‌هایی از آن‌ها تقدیر به عمل آید. امیدوارم که این صنعت با حمایت‌های صنف و دولت به روزهای خوب گذشته بازگردد.

بابک عابدینی، رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران نیز از موفقیت جشنواره صنعت چاپ در سال‌های گذشته موفق سخن گفت.

رییس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران توجه به صنعت چاپ را امری ضروری دانست و گفت: در سال اخیر دولت متوجه اهمیت صنعت چاپ شده است و نامگذاری روز ملی صنعت چاپ و برگزاری جشنواره نیز به همین دلیل است. خوشبختانه جشنواره صنعت چاپ در سال‌های گذشته با اهداف مشخصی به مسیر خود ادامه داده است که این نشان از تدبیر مسوولان دارد.

وی ادامه داد: هدفمندی در هر حوزه‌ای باعثمی‌شود تا کارها بر اساس یک سری اصول خاص جلو رود اما این هدف‌ها بعد از مدتی باید گسترش یابد تا شاهد پیشرفت در آن حوزه باشیم. به شخصه اعتقاد دارم که جشنواره صنعت چاپ با یک هدف عالی و مشخص جلو می‌رود اما می‌توان برنامه‌های جدیدی مانند تقدیر از صادرکننده برتر را نیز به آن اضافه کرد. با افزودن چنین بخش‌هایی به جشنواره انگیزه و رقابت در بخش صادرات پدید می‌آید.

بابک عابدینی با اشاره به وضعیت صنعت چاپ کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه سایر صنایع به چاپ وابسته هستند و در رکود به سر می‌برند، صنعت چاپ نیز با کمبود کار مواجه است و حجم تولید مانند گذشته نیست.

وی ادامه داد: یکی از راه‌های حمایت دولت از صنعت چاپ کاهش تعرفه‌های موجود است. باتوجه به شرایط حاکم بر بازار، پرداخت این هزینه‌ها برای چاپخانه‌داران کمی سنگین است و باید تغییراتی در میزان تعرفه‌ها داده شود.

چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ ایران، ۲۲ شهریورماه و با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی در تالار وحدت برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز