خبرگزاری کار ایران

داوران لاک‌پشت پرنده تاکید کردند:

کودکان قربانیان اصلی مسابقه نابغه‌پروری تلویزیون و خانواده

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۹۸۶

آگهی‌های رنگارنگ تلویزیونی در ازای دریافت مبالغی هنگفت، کتاب‌ها و بسته‌های آموزشی ضعیف را هم‌چون معجون‌های معجزه‌گری معرفی می‌کنند که کودکان را به نابغه‌های خلاق تبدیل خواهد کرد.

هیئت داوران لاک‌پشت پرنده به مناسبت آغاز سال تحصیلی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا؛ در این بیانیه آمده:

به پروردگار کودکی

کودکان قربانیان اصلی مسابقه نابغه پروری تلویزیون و خانواده

درحالی که کارشناسان آموزش و پرورش در دنیای جدید، با به رسمیت شناختن بازی و لذت به عنوان عناصر اصلی زندگی کودکان، می‌کوشند آموزش را از حالت خشک و رسمی دور کرده و به بازی نزدیک کنند، آموزش خشک و رسمی بخش مهمی از فضای زندگی کودکان ما را تصاحب کرده است

آگهی‌های رنگارنگ تلویزیونی در ازای دریافت مبالغی هنگفت، کتاب‌ها و بسته‌های آموزشی ضعیف را هم‌چون معجون‌های معجزه‌گری معرفی می‌کنند که کودکان را به نابغه‌های خلاق تبدیل خواهدکرد و متاسفانه خانواده‌های ایرانی تحت تاثیر این آگهی‌ها در مسابقه‌ای گرفتار شده‌اند که قربانیان اصلی آن کودکان هستند.

گروه داوران لاک‌پشت پرنده پس از یازده فصل ارزیابی و بررسی تقریبا تمام کتاب‌های منتشر شده برای کودکان و نوجوانان کشور در سه سال اخیر، با تاسف بسیار اعلام می‌کند، قفسه‌ی کتاب‌های کودکان در کتاب‌فروشی‌های ایران به جای این‌که پر از کتاب‌هایی باشد که طعم لذت خواندن را به کودکان می‌چشانند، پر از کتاب‌های آموزشی است که از حداقل‌های لازم برای جذب مخاطب برخوردار نیستند.

در مواردی اندک نیز که این کتاب‌ها از حداقل لازم برخوردارند، تحمیل این حجم از آموزش اثری مخرب بر روح و روان کودکان خواهد گذاشت و کمترین آسیب آن بیزاری از کتاب در همه‌ی عمر است.

این در حالی است که پژوهش‌های بین المللی از جمله مطالعات «پرلز» در ایران و دیگر کشور‌ها نشان می‌دهد که مطالعه‌ی کتاب‌های رمان و داستان و شعر برای لذت و سرگرمی نه تنها باعثدل‌زدگی کودکان نمی‌شود، که به افزایش سواد خواندن و به تبع آن موفقیت در درک علوم مختلف کمک خواهدکرد.

ما صمیمانه از خانواده‌ها می‌خواهیم به جای نابغه پروری، با در دسترس گذاشتن کتاب‌هایی که هم مفید هستند و هم شوق خواندن را در کودک برمی‌انگیزند، اجازه دهیم فرزندانمان کودکی پرنشاطی داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز