خبرگزاری کار ایران

وزارتخانه‌های علوم و بهداشت هیچ حمایتی از ناشران دانشگاهی نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۶۸۱

انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی پنجمین دوره‌ی نمایشگاه کتب دانشگاهی را از ۲۴ تا ۲۹ آبان در مصلی برگزار خواهد کرد. ناشران عضو این انجمن از عدم حمایت‌های وزارتخانه‌های بهداشت و علوم گله‌مند هستند.

وزارتخانه‌های علوم و وزارت بهداشت به عنوان متولیان دانشگاه و دانشگاه علوم پزشکی کشور؛ مسئولیتی را درباره‌ی کتاب‌های دانشگاهی به عهده نمی‌گیرد و ناشران در این میان تنها مانده‌اند.

شهروز گهواره‌ای به خبرنگار ایلنا گفت: قیمت کتاب‌های دانشگاهی براساس بهای کاغذ محاسبه می‌شود و طبیعتا با بالا رفتن قیمت کاغذ؛ هزینه‌ی کتاب نیز افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: کتاب دانشگاهی از نظر حجم ریالی افت نداشته اما تعداد خرید کتاب‌ها کاهش پیدا کرده است. برای مثال اگر سال گذشته ۱۰۰۰ نسخه از یک کتاب خریداری شده، امسال ۵۰۰ نسخه از آن به فروش رفته است.

رییس انجمن فرهنگی ناشران دانشگاهی افزود: وزارت ارشاد به غیر از اعطای بن کتاب، نمی‌تواند کار دیگری انجام دهد چون بودجه ندارد. متاسفانه وزارت علوم به عنوان متولی دانشگاه کشور و وزارت بهداشت به عنوان متولی دانشگاه علوم پزشکی میدان را خالی کرده‌اند و هیچ حمایتی نمی‌کنند.

وی ادامه داد: مشکلی که کتاب‌های دانشگاهی در تولید کتاب دارند از طرف وزارت علوم و وزارت بهداشت نادیده گرفته شده و فقط گاهی اوقات ارشاد برای ما سوبسید قائل می‌شود.

گهواره‌ای گفت: تنها کاری که نمایشگاه کتاب می‌تواند انجام دهد؛ برگزاری برخی نمایشگاه‌های کتاب است که تخفیفاتی را برای دانشجویان قائل شود، وگرنه اتفاق خاصی نمی‌افتد.

وی درباره‌ی شبکه توزیع کتاب‌های دانشگاهی گفت: هر جای ایران که دانشگاهی باشد و کتابفروشی هم وجود داشته باشد؛ این کتاب‌ها قابل دسترسی هستند و در مرکز استان و شهرهایی که دانشگاه دارند؛ حتما کتاب دانشگاهی توزیع می‌شوند.

گهواره‌ای ادامه داد: کتاب‌های دانشگاهی شامل کتاب‌های علوم پزشکی، مهندسی، علوم انسانی دانشگاهی توسط مراکز پخش فعال خریداری شده و در سراسر ایران توزیع می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه تخصصی کتاب دانشگاهی که از ۲۴ تا ۲۹ آبان در مصلی برگزار خواهد شد، تخفیف ویژه‌ای را برای دانشجویان و اساتید و کتابخانه‌ها درنظر می‌گیرد.

گهواره‌ای بیان کرد: این نمایشگاه ۴ دوره برگزار شده که ۳ دوره‌ی آن در سالن حجاب و یک دوره در پارک گفتگو برپا شد. در این نمایشگاه‌ها تخفیف ۵۰درصدی قائل می‌شدیم که ۲۵درصد ارشاد و باقیمانده را ناشران به عهده می‌گرفتند، اما سال گذشته نتوانستیم این نمایشگاه را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: امسال ناشران تصمیم گرفتند که به تنهایی تخفیف دهند و ارشاد برای خریداران سوبسید ارائه نداده است. ناشران به تنهایی از ۱۰ تا ۲۵ درصد تخفیف برای خریداران با ارائه‌ی کارت دانشجویی قائل خواهند شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز