خبرگزاری کار ایران

اسماعیل خویی با ۴۰ اصلاحیه مجوز گرفت

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۶۷۵

چهار مجموعه شعر و یک مجموعه مقاله توسط نشرهای مختلف از محمود معتقدی منتشر خواهند شد.

معتقدی به زودی چهار مجموعه شعر را روانه‌ی بازار خواهد کرد. او باتوجه به چاپ کتاب «به رسم حقیقت و زیبایی» درباره‌ی اسماعیل خویی، از بهبود شرایط چاپ و نشر کتاب اظهار امیدواری کرد.

این شاعر و پژوهشگر ادبی به خبرنگار ایلنا گفت: چهار مجموعه شعر در دست انتشار دارم که شامل «کمی شبیه خاطره‌هایت»، «از کوچه تا باران»، «به یاد اسب‌ها و پرنده باش» و مجموعه شعر کوتاه عاشقانه «گاهی خودت را پنهان کن» می‌شود.

وی ادامه داد: این مجموعه‌ها توسط انتشارات نگاه، بوتیمار، چشمه، آوای کلار منتشر خواهند شد و قالب آن‌ها آزاد است.

معتقدی افزود: نشر نگاه و آوای کلار مجوز دو مجموعه‌ی «کمی شبیه خاطره‌هایت» و «گاهی خودت را پنهان کن» را گرفته‌اند و به زودی وارد بازار کتاب خواهند کرد و باقی کتاب‌ها مراحل حروف‌چینی را پشت سر می‌گذرانند.

وی ادامه داد: مجموعه مقاله «شناخت ادبی شاعران امروز» نیز به زودی از طریق نشر آوای کلار به چاپ خواهد رسید.

معتقدی باتوجه به انتشار کتاب «به رسم حقیقت و زیبایی» درباره اسماعیل خویی گفت: این کتاب‌ مدت‌ها در وزارت ارشاد منتظر صدور مجوز بود و سرانجام بعد از اعمال ۴۰ مورد اصلاحیه منتشر شد.

وی افزود: این یک سال اتفاقاتی افتاد که به نفع اهالی فرهنگ بود، تا اینجا بسیاری از کتاب‌هایی که در محاق بودند در دولت امید منتشر شدند و چاپ و نشر با حرکت مثبت همراه بوده است.

این شاعر ادامه داد: سیاست‌های ارشاد با گشاده‌دستی همراه بوده و امیدواریم که این روند تساهل با اهل ادب ادامه پیدا کند و ماندگار شود.

معتقدی بیان کرد: کتاب شاعرانی مثل مولانا و سعدی و حافظ کتاب بالینی اهالی شعر و ادب است و قدمتی که از لحاظ محتوا و شکل دارند قابل چشم‌پوشی نیست اما دغدغه‌ی اصلی من شناخت شعر و داستان معاصر است.

وی ادامه داد: با چند نفر از دوستان در حال جمع‌آوری مجموعه تحقیقاتی درباره‌ی جامعه‌شناسی ادبیات ایران از آغاز تا به امروز هستیم و فعلاً از آغاز تا سال ۶۰ آماده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز