خبرگزاری کار ایران

جلد ۲۶ و ۲۷ تقویم تاریخ دفاع مقدس منتشر شد

کد خبر : ۲۰۸۷۵۵

جلد ۲۶ و ۲۷ تقویم تاریخ دفاع مقدس منتشر شدند. این مجلدات؛ «مسلم ابن عقیل، فراتر از شجاعت» تألیف فرهاد بهروزی و «نام پیروزی خون بر شمشیر در محرم» تألیف سعید پورداراب نام دارند.

مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی در جدیدترین اثر خود و در راستای ثبت و انتقال وقایع دفاع مقدس به نسل جدید و آیندگان و جاودانه ساختن دلیری‌ها و شجاعت‌های رزمندگان اسلام، جلد ۲۶ و ۲۷ تقویم تاریخ دفاع مقدس را منتشر کرد.

به گزارش ایلنا؛ جلد ۲۶ تقویم تاریخ دفاع مقدس با نام «مسلم ابن عقیل، فراتر از شجاعت» تألیف فرهاد بهروزی به بررسی حوادثمهر ۱۳۶۱در جنگ تحمیلی می‌پردازد که جبهه‌های جنگ عرصه‌ی کارزارهای نابرابر بود. در این ماه عملیات مسلم بن عقیل منجر به آزادسازی بخشی از مناطق اشغال شده؛ گردید. دشمن بعثی در راه عقب‌نشینی به ارتفاعات پناه می‌برد و به رغم اینکه در منطقه کرمانشاه از پشتیبانی هوایی خوبی برخوردار بود رزمندگان اسلام توانستند ارتفاعات مشرف به شهر مندلی را متصرف شوند که این به نوبه خود به خطر انداختن بغداد بود. اما به‌رغم احاطه بر شهرها، نیروهای ایرانی به هیچ عنوان شهرها و غیرنظامیان را هدف توپخانه قرار ندادند.

همچنین جلد ۲۷ تقویم تاریخ دفاع مقدس با «نام پیروزی خون بر شمشیر در محرم» تألیف سعید پورداراب به حوادثآبان ۱۳۶۱ در جنگ تحمیلی می‌پردازد که عملیات محرم در سه مرحله و طی حدود پنج روز به اجرا درآمد. در مرحله‌ی اول عملیات؛ رزمندگان اسلام ارتفاعات ۴۰۰،۲۹۸، پل چم‌سری و حوزه‌ی نفتی عنبران را آزاد کردند و در مراحل دوم و سوم نیز اهدافی را تصرف نمودند. فرماندهان نظامی ایران، بغداد و بصره را دو هدف استراتژیک برای تصرف می‌دانستند که بغداد، هدف نهایی جنگ بود و بصره، هدف میان‌مدت به شمار می‌رفت. با انجام عملیات محرم، تا اندازه‌ای جوّ ناشی از برخی ناکامی‌های عملیات رمضان در جبهه‌ی خودی تغییر پیدا کرد و نیروهای پرتوان ما نسبت به عملیات‌های بعدی امیدوارتر شدند.

جلد ۲۶ تقویم تاریخ دفاع مقدس در شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و ۱۰۱۵ صفحه و به قیمت ۳۴۰.۰۰۰ ریال و جلد ۲۷ تقویم تاریخ دفاع مقدس در شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و ۸۰۸ صفحه و به قیمت ۲۷۰.۰۰۰ ریال روانه بازار نشر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز