خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در مراسم اختتامیه پنجمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس:

نشر حال و روز مساعدی ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۲۰۸

نشر ما امروز حال و روز مساعدی ندارد و احتیاج به کمک‌های دولتی برای انجام کارهای فاخر است.

رییس مجلس با تاکید بر اینکه از آثار حوزه دفاع مقدس باید حمایت کرد، گفت: نشر حال و روز مساعدی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ علی لاریجانی در مراسم اختتامیه پنجمین نمایشگاه کتاب دفاع مقدس گفت: در طی چند سال اخیر یک روند صعودی در همه ابعاد آثار دفاع مقدس چه از نظر کیفی و چه از نظر کمی قابل مشاهده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی به خاطرات مکتوب از دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این خاطره‌ها می‌تواند بسیاری از زوایای آن روزها را روشن کند که ما آنها را در این کتاب‌ها می‌توانیم ببینیم و بفهمیم.

لاریجانی اضافه کرد: ما نباید تنها به کتاب‌های چاپ شده در داخل کشور اکتفا کنیم. زیرا در کتاب‌های چاپ شده در خارج از کشور نیز نکاتی وجود دارد و آنها نیز از زوایای خودشان به این امر مهم توجه، تحلیل و بررسی داشته‌اند.

وی با اشاره به کتاب سرلشکر رفیق سامرایی که مسئول اطلاعات ارتش عراق بوده است گفت: در خاطرات آن نکات بسیار مهمی وجود دارد که ما می‌توانیم در آن بسیاری از مسائل جنگ، انگیزه‌ها، اهداف و حتی ویژگی‌های شخصیتی صدام که عامل جنگ بوده است را درک کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دفاع مقدس ادامه انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: دفاع مقدس در صحنه تحولات منطقه‌ای تاثیر بسزایی داشت که مانند زلزله‌ای در همه تحولات منطقه بود که ما آن را می‌توانیم در لبنان، عراق و فلسطین در ارتباط با این جرقه مهم مشاهده کنیم.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت نشر درکشور اشاره و بیان کرد: نشر ما امروز حال و روز مساعدی ندارد و احتیاج به کمک‌های دولتی برای انجام کارهای فاخر است.

وی گفت: همانطور که فیلم‌های دفاع مقدس نیاز به حمایت دارد از آثار دفاع مقدس که گوشه‌ای از این امر مهم را برای ملت ایران روشن می‌کند باید حمایت شود.

رئیس قوه مقننه گفت: ما نباید فقط به بزرگداشت‌های دفاع مقدس بپردازیم بلکه باید توجه کنیم که این امر مهم می‌تواند امروز بهترین را ه را به مانشان دهد و ما باید بدانیم هر چند شرایط با آن زمان تغییر کرده است ولی هنوز دشمنی‌ها ادامه دارد و ما باید عوامل پیروزی خود را شناسایی مورد تحلیل و بررسی برای امروز خود قرار دهیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه به بیان علل و عوامل چگونگی شکل‌گیری دفاع مقدس پرداخت و گفت: ‌ به نظر من اولین عاملی که باعثانگیزه حمله عراق به ایران شد این بود که آنها فکر می‌کردند نیروی مسلح ما در موضع ضعف قرار دارد و هر چند تصور آنها تا حدودی نیز درست بود زیرا ارتش سر وسامان درستی نداشت و سپاه و بسیج نیز تازه تشکیل شده بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز