خبرگزاری کار ایران

شایگان، دولت‌آبادی و خرمشاهی از حافظ می‌گویند

کد خبر : ۲۱۰۹۳۱

۱۶ مهر شهرکتاب میزبان داریوش شایگان، محمود دولت‌آبادی و بهاءالدین خرمشاهی است که در باب حافظ و این‌که چرا حافظ بدین جایگاه در ادب فارسی و ادب جهانی رسیده؛ سخن بگویند.

شعر حافظ بر خلاف سروده‌‌های شاعران دیگر، یک رویه و یک سویه نیست و در یک یا چند دایره‌ی محدود سیر نمی‌کند. شعر حافظ مخاطب بسیار گسترده‌ای دارد و صاحبان آرا و عقاید گوناگون را در برمی‌گیرد، و هرکس در هر مقام و منزلتی از فکر و دانش و ذوق و سلیقه که باشد، به نوعی به فراخور احوال و تجربه‌های خود از آن بهره می‌برد. شعر حافظ در ذهن و زبان افراد مختلف، تاثیرهای متفاوت گذاشته است و فیلسوف، هنرمند، نویسنده، پژوهشگر هر کدام به نوعی با شعر حافظ روبه‌رو می‌شوند.

به گزارش ایلنا؛ در آ‌ستانه‌ی روز بزرگداشت حافظ و در ادامه‌ی برنامه‌ی یکساله‌ی درس‌گفتارهایی درباره‌ی حافظ که روزهای چهارشنبه در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود، روز چهارشنبه ۱۶ مهر، ساعت ۱۶:۳۰ شهر کتاب میزبان داریوش شایگان، محمود دولت‌آبادی و بهاءالدین خرمشاهی است که در باب حافظ و تاثیری که حافظ در ذهن و زبان آنان گذاشته است، سخن بگویند و این‌که چرا حافظ بدین جایگاه در ادب فارسی و ادب جهانی رسیده است و در غزلیاتش بخش بزرگی از حیات روحی و اخلاقی مردم ایران سرزمین را بازتاب داده است.

علاقه‌مندان می‌‌توانند برای حضور در این برنامه به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز