خبرگزاری کار ایران

دهمین نمایشگاه کتاب کرمانشاه:

کزازی: ما با منش و کنش ایرانی بیگانه شده‌ایم

کد خبر : ۲۱۲۲۱۸

مطالعه کتاب می تواند مسیر زندگی انسان ها را تغییر دهد / ما ایرانیان با منش و کنش ایرانی بیگانه شده‌ایم و جامه‌ی گذشته خود را از تن کنده و جامه‌ی نو ندوخته‌ایم، ما نمی‌توانیم جامه فرهنگ بیگانگان را برتن کنیم.

دهمین نمایشگاه کتاب کرمانشاه با حضور۵۰۰ ناشرافتتاح شد.

به گزارش ایلنا؛ دهمین نمایشگاه کتاب کرمانشاه با حضورمحمد حیدری(مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، می‌رجلال الدین کزازی، ماموستا ملامحمد محمدی(امام جمعه اهل سنت کرمانشاه)، ابراهیم رضایی بابادی(استاندارکرمانشاه) و ابراهیم رحیمی زنگنه(مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه) عصر روز چهارشنبه ۱۶ مهرماه با حضور ۵۰۰ ناشر از سراسر کشور در محل نمایشگاه دائمی این شهر در بوستان شاهد گشایش یافت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان به اینکه سال گذشته ۴۰ هزار عنوان کتاب عرضه شد، گفت: در نمایشگاه امسال این تعداد به ۵۰ هزار عنوان افزایش یافته است. در نمایشگاه امسال یکصد ناشر بیشتر از سال گذشته شرکت کرده است.

ابراهیم رحیمی زنگنه یادآور شد: تردیدی نیست که افزایش تعداد ناشرین به دلیل استقبال بسیار خوب مردم فرهنگ دوست کرمانشاه از نمایشگاه بوده است به گونه‌ای که در نمایشگاه نهم نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر از آن بازدید کردند. سال گذشته بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال کتاب در نمایشگاه به فروش رفت که پیش بینی می‌شود این رقم در نمایشگاه امسال افزایش یابد.

در این مراسم رضایی بابادی با بیان اینکه مطالعه کتاب می‌تواند مسیر زندگی انسان‌ها را تغییر دهد، به تمام افراد جامعه بخصوص جوانان توصیه کرد که حتما در طول روز ساعاتی را به مطالعه کتاب اختصاص دهند. همچنین با ابراز تاسف از اینکه در جامعه کنونی از مطالعه کتاب غفلت شده، خواستار توجه ویژه افراد جامعه به مطالعه کتاب شد.

می‌ر جلال‌الدین کزازی، استاد ادبیات هم علت کم‌ رونقی مطالعه در جامعه کنونی ما را اینگونه دانست: ما ایرانیان با منش و کنش ایرانی بیگانه شده‌ایم و جامهٔ گذشته خود را از تن کنده و جامهٔ نو ندوخته‌ایم، ما نمی‌توانیم جامه فرهنگ بیگانگان را برتن کنیم.

کزازی در خصوص ۱۶ مهر نیز چنین گفت: روز ۱۶ مهرماه یک روز باشکوه در تاریخ ایران باستان است و جشن مهرگان در این روز برگزار می‌شده است. از دیگر اهمیت‌های این روز این است که در آن فریدون بر ضحاک غالب شده است. ضحاک به این دلیل مغز جوانان ایرانی را از سرشان خارج می‌کرد که می‌خواست بنای فرهنگ و تمدن کشور را بخشکاند.

این استاد ادبیات ادامه داد: این پلیدان و دشمنان کتاب هنوز هم در جهان هستند و واپسین آنان هیتلر با رسم کتابسوزان است. ما ایرانیان چندی است خود را از یاد برده‌ایم و با منش و کنش ایرانی بیگانه شده‌ایم. ما در روزگار گذر برهنه‌ایم و جامه‌ای همسان با نیاز روزگار ندوخته‌ایم که برتن کنیم. نمی‌توانیم اینجامه را از بیگانگان بستانیم و باید از نو جامه ایرانی را بر تن کنیم به تمدن و فرهنگ خود برگردیم.

دهمین نمایشگاه کتاب کرمانشاه به همت موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان وحمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۱۶ مهر تا یک هفته دایر است و علاقه مندان می‌توانند از ساعت ۹ الی ۱۲ و عصر‌ها از ساعت ۱۵:۳۰ لغایت ۱۹:۳۰ از این نمایشگاه بازدید کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز