خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان فارس:

بعد از ۶۰۰ سال، همچنان کلام حافظ موثر و شیواست

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۸۶۸

غزل حافظ نوعی بدیع در ادبیات فارسی است که در معنا و لفظ جدید، مفاهیم عارفانه و عاشقانه را القا می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: بعد از ۶۰۰ سال همچنان کلام حافظ موثر و شیواست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، آیت الله اسدلله ایمانی شامگاه شنبه، ۱۹ مهرماه در آئین هجدهمین بزرگداشت یادروز حافظ اظهار داشت: غزل حافظ نوعی بدیع در ادبیات فارسی است که در معنا و لفظ جدید، مفاهم عارفانه و عاشقانه را القا می‌کرد.

امام جمعه شیراز، تصریح کرد: نگاه حافظ جست و جو گر دردهای اجتماع بوده است، او شاعری آزاد اندیش و عاشق آزادی بوده که خود را به‌دلیل تمسک به ریسمان الهی، از وابستگی‌ها رها کرده است.

وی ادامه داد: پختگی و زیبایی کلام او را کسی تقلید نکرده است و تاکنون که ۶۰۰ سال از مرگ این شاعر می گذرد هنوز شیوایی کلامش در اشعارش قابل مشاهده است.

آیت الله ایمانی بیان کرد: حافظ توانسته روحی تازه را در غزل بدمد او تغزل های عاشقانه را با خود داشته و هم کمال اندیشه‌های عرفانی و خدایی را در غزل های خود داشته است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان فارس اضافه کرد: اشعار حافظ چون از دل برمی‌آید، لاجرم بر دل می‌نشیند به همین دلیل دل مردم را نه تنها در ایران که در جهان تسخیر کرده و اندیشه و هویت اسلامی - ایرانی را در دنیا گسترش داده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: پیش از حافظ هم دیگران سعی کرده بودند اما ملاحت، شیوایی، پختگی و کامل بودن گفته‌های او را کسی نتوانسته تکرار کند.

وی گفت: سخن عشق که بیان کننده لطیف‌ترین احساسات بشری است، موضوع غزل‌های حافظ است که شاعران از آن بهره برده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز