خبرگزاری کار ایران

معرفی دوباره به بنیاد جایزه آسترید لینگرن؛

احمدرضا احمدی و علیرضا گلدوزیان؛ نامزدهای ایرانی جایزه

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۹۵۶

احمدرضا احمدی و علیرضا گلدوزیان به عنوان نامزد دریافت جایزه جهانی آسترید لیندگرن در سال ۲۰۱۵ معرفی شدند.

احمدرضا احمدی نویسنده و علیرضا گلدوزیان تصویرگر از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نامزد دریافت جایزه جهانی آسترید لیندگرن در سال ۲۰۱۵ معرفی شدند.

به گزارش ایلنا؛ نامزدهای ایرانی دریافت این جایزه معتبر جهانی همه‌ساله علاوه بر کانون ازسوی «شورای کتاب کودک» و «موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودک» نیز معرفی می‌شوند.

جایزه جهانی آسترید لیندگرن، بزرگ‌ترین جایزه جهانی ادبیات کودک و نوجوان در سطح جهان است که از آن به عنوان جایزه اسکار ادبیات کودک نام می‌برند.

در عین حال دو موسسه‌ی دیگر ایرانی «محمدعلی بنی‌اسدی» و فرشید مثقالی تصویرگر، «موسسه پژوهشی کودکان(دنیا)» برای ترویج کتاب‌خوانی و «مصطفی رحماندوست» نویسنده و شاعر را برای دریافت این جایزه نامزد کرده‌اند.
آسترید لیندگرن، نویسنده به‌نام سوئدی و صاحب کتاب‌هایی چون «پی پی جوراب بلند» و «کارلوس روی پشت بام» است. وی در سال ۲۰۰۲ در سن ۹۴ سالگی دیده از جهان فرو بست. دولت سوئد برای گرامی‌داشت یاد وی مسابقه‌ای جهانی با نام او پایه‌گذاری کرد، که هر ساله در این کشور برگزار می‌شود.

هدف از اهدای این جایزه تقویت و بالا بردن کیفیت در ادبیات کودک و نوجوان و ارتقاء حقوق کودکان در جهان است.
طی سال‌های گذشته نویسندگان و تصویرگرانی از کشورهای اتریش، آمریکا، برزیل، انگلیس، ژاپن، ونزوئلا، استرالیا، بلژیک، فلسطین، هلند، آرژانتین و سوئد این جایزه را به خود اختصاص داده‌اند.

در همین حال یک هیات داوری ۱۲ نفره بین‌المللی جایزه سال ۲۰۱۴ این مسابقه را به نویسنده‌‌ای از سوئد با نام «باربارا لینگرن» اهدا کرد. این برگزیده متولد سال ۱۹۳۷ است و از سال ۱۹۶۵ فعالیت خود را در زمینه تصویرگری آغاز کرده و تاکنون بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب کودک، شعر و نمایش‌نامه را تصویرگری کرده است. کتاب‌های او تا کنون به بیش از ۳۰ زبان ترجمه شده است.

سال گذشته نیز احمدرضا احمدی و علیرضا گلدوزیان از سوی کانون برای دریافت این جایزه معرفی شده بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز