خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت‌مدیره موسسه پِژوهشی کودکان دنیا:

معرفی نامزد به جایزه آسترید لیندگرن هیچ محدودیتی ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۰۷۷

جایزه جهانی آسترید لیندگرن یک جایزه باز است و هر موسسه و سازمانی که در زمینه کودکان فعالیتی انجام داده یا برنامه‌ای اجرا کرده؛ می‌تواند روزمه خودش را به همراه نامزدهای انتخابی برای دریافت جایزه ارسال کند.

امینانی(رئیس هیئت مدیره موسسه پِژوهشی کودکان دنیا) از نامزدهای معرفی شده از طرف این سازمان برای دریافت جایزه جهانی آسترید لیندگرن ۲۰۱۵ صحبت کرد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ اظهار داشت: موسسه پژوهشی کودکان دنیا مثل هم نهاد دیگری همچون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و شورای کتاب؛ رزومه‌کاری خودش را برای معرفی نامزد دریافت جایزه از طرف موسسه پژوهشی کودکان دنیا ارسال کرده است.

وی ادامه داد: جایزه جهانی آسترید لیندگرن یک جایزه باز است که هر موسسه و سازمانی که در زمینه کودکان فعالیتی انجام داده یا برنامه‌ای اجرا کرده؛ می‌تواند روزمه خودش را به همراه نامزدهای انتخابی برای دریافت جایزه ارسال کند. اصلا هدف این جایزه جلب توجه عموم به به فعالیت‌های صورت گرفته برای کودکان به ویِژه کودکان مناطق محروم، مهاجران یا حاشیه‌نشینان است.

امینانی در رابطه با ناهماهنگی در معرفی نامزدهای سازمان‌های مختلف ایرانی و پاسخ به این سوال که آیا موسسه کودکان دنیا تاکنون ممنوعیتی برای معرفی نامزد داشته یا خیر، گفت: موسسه کودکان دنیا تا به حال با محدودیت و ممانعتی برای معرفی نامزد جهت دریافت جایزه جهانی آسترید لیندگرن در داخل مواجه نبوده و هیچ اطلاعیه‌ای هم مبنی بر عدم ارسال نامزد به ما داده نشده است.

براساس اطلاعات وب‌سایت این جایزه، ۱۹۷ نفر ازسوی بیش از ۱۰۰ سازمان از ۶۱ کشور در جهان به عنوان نامزد دریافت جایزه جهانی آسترید لیندگرن ۲۰۱۵ معرفی شده‌اند که از طرف ایران هم هفت نویسنده، شاعر و تصویرگر کتاب کودک ازسوی چهار موسسه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مؤسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، شورای کتاب و موسسه پژوهشی کودکان دنیا به عنوان نامزد معرفی شده‌اند و در روزهای اخیر بحث‌هایی مبنی بر رسمی بودن تنها نامزدهای سه موسسه نخست مطرح شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز