خبرگزاری کار ایران

سید عباس صالحی:

تعامل و مدارا از مهمترین ویزگی های یک مدیر فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۱۹۱

مدیران فرهنگی باید جزو ماندگار‌ترین مدیران مناصب دولت و حکومتی باشند تا بتوانند با استفاده از تجرباتی که طی سال‌ها کسب کرده‌اند برای برداشتن موانع موجود و پیشبرد اهداف فرهنگی برنامه‌ریزی شده تلاش کنند.

مراسم تودیع و تکریم محمدرضا وصفی و معرفی علی فریدونی به عنوان مدیر جدید معاونت نهاد‌ها، تشکل‌ها و نهادهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز(۶ آبان ۱۳۹۳) برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا: در این نشست که با حضور مدیران انجمن‌ها و نهادهای مختلف فرهنگی کشور و نمایندگانی از اقلیت‌های دینی و فرهنگی تشکیل شده بود تعدادی از شرکت کنندگان در مورد برنامه‌های اجرا شده در این حوزه و اهمیت برنامه‌ریزی دقیق برای تشکل‌ها و نهادهای فرهنگی صحبت کردند. در میان صحبت‌ها همچنین اشاراتی هم به خدمات وصفی در زمان مدیرتشان بر این ارگان شد و سخنرانان از دوره مدیریت دکتر وصفی به عنوان زمانی برای تعامل با دیگر فرهنگ‌های داخلی و خارجی نام بردند.
ربانی(از اعضای انجمن ناشران بین المللی) با اشاره به نیاز ناشران بین المللی به تعامل مناسب و سازنده با سایر ناشران جهان گفت: زحمات وصفی برای کمک به برقراری ارتباط موثر با ناشران مطرح جهان به ویژه ناشرانی که در تامین مناع علمی و دانشگاهی کشور نقش فراوانی اعمال می‌کنند به واقع جای تشکر و قدردانی دارد.
او در ادامه افزورد: بدون شک برنامه‌های معاونت تشکل‌ها و نهادهای وزارت ارشاد برای کمک به ناشران بین المللی در زمینه تهیه و انتقال ارز از نکات برجسته و مثبت کارهای انجام شده در زمینه فرهنگ و ادب است.
شریعتی(مدیر شرکت تعاونی ناشران کابل) از اهمیت نگاه اخلاقی و انسانی در اعمال قانون صحبت کرد و اظهار داشت: مهاجران افغان جامعه‌ای بی‌زبان و بی‌صورت هستند که هم با صبوری و تحمل تمام ناملایمات را از سر می‌گذراند و هم نسبت به دست‌های گره گشا ابزار محبت و قدردانی دارند.
مدیر شرکت تعاونی ناشران کابل ادامه داد: در زمان مدیریت دکتر وصفی ما شاهد یک نگاه اخلاقی و انسانی در اعمال قانون بودیم و بسیاری از نشریات و مجامع مهاجرین افغان توانستند مجوز فعالیت بگیرند و این امر باعثنزدیکی بیش از ببش دو ملت هم زبان ایران و افغانسان شد.
شریعتی با اشاره به بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: در این نمایشگاه افغانستان به عنوان ک مهمان ویژه دعوت شده بود که باعثشده فرهنگ دوستان افغان خاطره بسیاری خوشی از جناب دکتر وصفی داشته باشند.
کاشفی خوانساری(فعال فرهنگی حوزه کودک و نوجوان) مهمان دیگری بود که به نمایندگی از نویسندگان، هنرمندان و ناشران کودک و نوجوان پشت تریبون قرار گرفت و درباره تنوع مسئولیت‌ها و وظایف نهاد مجامع و تشکل‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: علی رغم این گوناگونی وظایف ما شاهد یک تحول مثبت درمورد تعامل و همدلی با فرهنگ و ادب حوزه کودک و نوجوان بودیم.
خوانساری همچنین به فراهم شدن امکان تعامل ادبیات کودک ایران با جهان اشاره کرد و در مورد اهمیت چنین تعاملی بیا کرد: موضوع اصلی و دغدغه اول بسیاری از ما ارتباط و تعامل با صنعت نشر جهانی است و خوشبختانه مجموعه معاونت فرهنگی در این مدت تلاش‌های خوبی را برای فراهم کردن امکان شرکت در سمینارهای بین المللی، برگزاری دوره‌های آموزشی و حضور تصویرگران، نویسندگان و در کاتالوگ‌ها و نشریات جهانی صورت داده است.
این فعال فرهنگی حوزه کودک و نوجوان همچنین اضافه شدن بخش کودک به جایزه کتاب سال را یک دست آورد مهم ارزیابی کرد و در همین رابطه گفت: نمونه‌ای که کاملا می‌توان از آن به تعامل و همدلی مناسب جناب وصفی با ادبیات کودک و نوجوان تعبیر کرد اضافه کردن بخشی به نام بخش کودک و نوجوان به جایزه کتاب سال است. این مسئله می‌تواند نوید بخش نگاه‌ جدی‌تر به این حوزه از ادبیات ما است.
نماینده کلیمیان تهران هم از اهمیت تعامل ادیان و فرهنگ‌های مختلف در جامعه‌ای مثل ایران صحبت کرد.
او وسعت دانش وصفی نسبت در مورد سایر ادیان توحیدی را از نکات بارز موفقیت ایشان در انجام وظایف چنین منسبی دانست و گفت: انعطاف در اعمال قانون و برخورد با اقلیت‌ها و عدم تسلیم شدن در برابر جوزدگی‌های موجود از جمله نکاتی بود که می‌توان به عنوان نکته قوت مدیریت دکتر وصفی نام برد.

میرزابایایی(مدیرعامل انجمن ناشران بین المللی) نیز در مورد اهمیت این دید مثبت به نهاد تشکل‌ها و منابع و مدیریت قبلی آن گفت: چنین دید مثبتی هم جای خوشحالی و باهات دارد و هم می‌تواند انگیزه‌ای برای دیگر مدیران باشد تا با سرمشق گرفتن از این رفتار‌ها بتوانند چنین بازخورهای انرژی بخشی دریافت کنند.
دکتر ساکت(دبیر کتاب سال جهانی جمهوری اسلامی ایران) از راه اندازی بخش جهانی جایزه کتاب سال تشکر و قدرانی کرد و گفت: در چنین مسئولیت‌هایی هرچه تشویق و تعامل با دیگران بش‌تر و بهتر باشد طبعا بازدهی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هم بهتر و بیشتر خواهد شد.
محمد رضا وصفی و علی فریدونی هم در مورد اهمیت کارکرد معاونت نجمن‌ها و تشکل‌ها صحبت کردند و محمدرضا وصفی ضمن تشکر از سخنرانان گفت: هرکاری که انجام شده و هر پیشرفتی که صورت گرفته در نگاه اول یک وظیفه بوده و کاری به انجام وظیفه انجام نشده که آن هم جز با همدلی و همکاری سایر همکاران میسر نمی‌شد.
عباس صالحی(معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) از اهمیت استفاده از تجربه در مدیریت‌های فرهنگی صحبت کرد و گفت: مدیران فرهنگی باید جزو ماندگار‌ترین مدیران مناصب دولت و حکومتی باشند تا بتوانند با استفاده از تجرباتی که طی سال‌ها کسب کرده‌اند برای برداشتن موانع موجود و پیشبرد اهداف فرهنگی برنامه‌ریزی شده تلاش کنند.
صالحی همچنین نگرش معتدل و تعامل مدار را از مهم‌ترین ویزگی‌های یک مدیر فرهنگی دانست و گفت: ترکیب دو نگاه جهانی – بومی یا نگاه دولت – مردم از دست آورهای مدیریتی وصفی بود. وصفی توانسته بود یا در نظر گرفتن اعتدال در امر تعاملات فرهنگی قدم به قدم برای بهبود اوضاع تلاش کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز