خبرگزاری کار ایران

استقبال ایران و صربستان از چند پیشنهاد فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۲۱۹۶۴۳

با انتقال درست شرایط حاکم بر اوضاع فرهنگی صربستان توسط رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلگراد، بررسی اوضاع فرهنگی حوزه بالکان به منظور تعمیق روابط دو جانبه فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است.

اسوتلانا یانیچ، رئیس کتابخانه ملی صربستان در نشست مشترک با محمود شالویی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و همایون امیرزاده، مشاور علمی فرهنگی و مدیریتی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بلگراد گفت: پیشنهادهای سازنده شما را مبنی بر حضور دو کشور در نمایشگاه‌ کتاب طرفین و تعمیق روابط فرهنگی را با افتخار و به منظور محقق شدن به وزیر فرهنگ صربستان انتقال می‌دهیم و مطمئن هستیم نتیجه لازم را خواهیم گرفت.

به گزارش ایلنا، همایون امیرزاده مشاور علمی، فرهنگی و مدیریتی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست مشترک با خانم اسوتلانا یانیچ، رئیس کتابخانه ملی صربستان گفت: با انتقال درست شرایط حاکم بر اوضاع فرهنگی صربستان توسط رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بلگراد، بررسی اوضاع فرهنگی حوزه بالکان به منظور تعمیق روابط دو جانبه فرهنگی در دستور کار قرار گرفته است. امیدورام با پی‌گیری طرفین، مراودات فرهنگی بین دو کشور، عرصه جدی‌تری را تجربه کند.

وی افزود: شناسایی و احصاء زمینه‌های مشترک فرهنگی بین دو کشور در قالب راه‌اندازی دبیرخانه‌های تخصصی فرهنگی می‌تواند در تصمیم‌گیری مسئولان عالی رتبه فرهنگی دو کشور جهت ارتقاء سطح مناسبات مربوطه نقش بسزایی ایفا کند.

خانم اسوتلانا یانیچ، رئیس کتابخانه ملی صربستان پس از شنیدن گزارش‌های رایزن فرهنگی در بلگراد و توضیحات همایون امیرزاده از اهداف سفر به صربستان عنوان کرد: دولت از سال گذشته حضور در نمایشگاه‌های خارجی را بر عهده کتابخانه ملی گذاشته است و ما تاکنون در ۷ نمایشگاه بین‌المللی شرکت کرده‌ایم و حضور در نمایشگاه کتاب تهران یکی از اولویت‌های ما محسوب می‌شود.

وی با استقبال از پیشنهاد حضور فعالان نشر ایران در نمایشگاه کتاب بلگراد در سال آینده گفت: این یک پیشنهاد عالی است و فکر می‌کنم فرصت خوبی برای تعمیق روابط فرهنگی بین دو کشور بوجود آمده که باید از آن به خوبی بهره‌برداری کرد.

خانم یانیچ با تاکید بر کتاب به عنوان رسانه برتر برای ارتباط میان ملت‌ها گفت: ‌ هیچ قدرت سیاسی نمی‌تواند مانع ارتباطات فرهنگی باشد. از این رو شما با فاصله مکانی زیاد، هم اکنون در بین دوستان خودتان در صربستان هستید.

رئیس کتابخانه ملی صربستان با اشاره به امضاء ۳۰ تفاهم‌نامه همکاری بین کتابخانه ملی صربستان با سایر کتابخانه‌های جهان گفت: امیدورام در آینده نزدیک تفاهم‌نامه‌ای با کتابخانه ملی ایران نیز به امضاء برسد.

در پایان این جلسه مشترک، محمود شالویی رایزن فرهنگی ایران در صربستان و همایون امیرزاده مشاور علمی، فرهنگی و مدیرتی معاونت امور فرهنگی به عضویت افتخاری کتابخانه ملی صربستان درآمدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز