خبرگزاری کار ایران

رونمایی از کتاب سیدحسن نصرالله

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۴۸۱

مراسم رونمایی از کتاب «لبیک یا حسین؛ گفتارهای عاشورایی سیدحسن نصرالله» ‌با حضور نماینده حزب‌الله در ایران در مجموعه فرهنگی سرچشمه برگزار می‌شود.

در مراسم رونمایی از کتاب «لبیک یا حسین»، سیدعبدالله صفی‌الدین؛ ‌ نماینده حزب‌الله در ایران، رکن‌آبادی(سفیر سابق ایران در لبنان) و محمدرضا زائری(مدیرمسئول انتشارات خیمه) حضور دارند.

به گزارش ایلنا؛ کتاب «لبیک یا حسین» همزمان با ایام سوگواری امام حسین(ع)، توسط انتشارت خیمه منتشر شده است. کتاب شامل ۱۵ سخنرانی سیدحسن نصرالله – دبیرکل حزب الله لبنان – در مناسبت‌های مرتبط با واقعه عاشورا در سال‌های ۱۴۳۲ تا ۱۴۳۵ است.

نام این مجموعه از قطعه‌ای تاریخی در سخنرانی راهپیمایی کفن‌پوشان اخذ شده است که در آن سیدحسن نصرالله به تشریح معنای لبیک یا حسین می‌پردازد.

محمد‌رضا زائری در مقدمه کتاب می‌نویسد: «در میان گفتارهای حسینی سیدحسن نصرالله، از همه مشهورتر و حماسی‌تر سخنرانی او در راهپیمایی کفن‌پوشان «مسیرة الاکفان» است که به عبارت «لبیک یا حسین» شناخته می‌شود و همه او را در حالی که خود نیز کفن پوشیده بود و با حالتی حماسی و به یاد ماندنی شعار «لبیک یا حسین» را معنا می‌کرد به خاطر دارند. آشکار است که حس و حال بی‌نظیر و تکرارناشدنی آن سخنرانی و فضای روانی و احساسی آن محیط را در قالب عبارات و کلمات نمی‌توان بیان کرد… انتشارات خیمه به‌عنوان ناشر تخصصی در حوزه عاشورا و مناسک آیینی از چند سال پیش قصد داشت به جهت اهمیت این موضوع و ارزش خاص سخنان عاشورایی دبیرکل حزب‌الله لبنان بخش‌هایی از این گفتارها را به زبان فارسی منتشر کند و خوشبختانه سر انجام این کار سامان یافت.»

سیدحسین مرکبی که ترجمه و گردآوری این سخنرانی‌ها را برعهده داشته در بخش مقدمه مترجم می‌نویسد: «اگر حالا که این کتاب را دست گرفته‌اید محرم نزدیک است، توصیه می‌کنم امسال و سال‌های بعد سخنرانی شب عاشورای ایشان را از دست ندهید…»

انتشارات خیمه همزمان با ایام محرم کتاب‌های «زندگی حسینی» تالیف محمدرضا زائری و سری پنجم و ششم مجموعه کتاب‌های صاحبدلان ویژه مرحوم مفتقر و مرحوم رسول ترک را نیز منتشر کرده است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب و سایر کتاب‌های انتشارات خیمه می‌توانند با شماره ۸۸۹۳۴۹۷۰ تماس بگیرند و یا به سایت http: / / www. nashrekheime. ir مراجعه کنند.

مراسم رونمایی از کتاب لبیک یا حسین، شنبه از ساعت ۱۰ در تالار گفت‌وگوی مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب «سرچشمه» به نشانی میدان بهارستان، نرسیده به چهارراه سرچشمه، انتهای خیابان صیرفی پور برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز