خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا:

اتحادیه‌ای با بدنه‌ی ضعیف؛ قدرت اجرایی ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۳۸۳

درصورت بالا رفتن اثرگذاری اتحادیه می‌توانیم برای پیگیری مشکلاتی که هنوز به نتیجه نرسیده‌اند یا اقدامی برای حل آن‌ها نشده؛ برنامه‌ریزی کنیم.

هر اتحادیه‌ای به‌عنوان یک نهاد صنفی باید بتواند جوابگوی اعضای خود باشد و مشکلات و معضلاتی که در حوزه آن صنف به وجود می‌آید را پیگیری و حل کند. اما اتحادیه‌ها در ایران و به‌ویژه اتحادیه کاغذ و مقوا چقدر استانداردهای یک نهاد صنفی را دارا هستند؟

حسین میرباقری(رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره مشکلاتی که تداخل صنفی بر سر راه برنامه‌های اتحادیه کاغذ و مقوا را موجب می‌شود؛ گفت: اتحادیه کاغذ و مقوا از سال ۱۳۵۲ فعالیت خود را آغاز کرده است و در این سال‌ها تلاش داشته تا با انجام مسئولانه وظایف صنفی خود راه‌گشای مشکلات این صنف به‌عنوان یک صنف زیرساختی برای صنعت چاپ و نشر باشد اما مثل تمام اتحادیه‌های کشور با مسائل و مشکلاتی هم روبرو است.

وی ادامه داد: ازجمله مواردی که اتحادیه در این هفت ماه پیگیری کرده و نتیجه نسبتا خوبی هم گرفته‌ایم؛ بالا بردن اشتیاق گرفتن جواز در میان اعضاست. اگر حالا که سخت‌گیری‌ها کمتر شده؛ اعضای اتحادیه کاغذ و مقوا برای گرفتن جواز اقدام کنند؛ مسلما این اتحادیه به‌عنوان یک نهاد صنفی راحت‌تر می‌تواند مسائل و مشکلات مربوط به اعضا را پیگیری کند.

میرباقری در رابطه با نمره کارکرد اتحادیه ناشران به‌عنوان یک نهاد صنفی گفت: اتحادیه تمام سعی خود را برای داشتن بهترین عملکرد می‌کند اما مطمئنا هنوز هم نواقصی داریم. مجموعه‌ای ار دلایل مختلف درون‌سازمانی و بیرونی این نواقص و کاستی‌ها را در کارکرد اتحادیه به وجود می‌آورند. مثلا تداخل صنفی مشکلات زیادی را برای پیگیری مسائل مربوط به اعضای اتحادیه کاغذ و مقوا به وجود می‌آورد که علی‌رغم پیگیری‌های متعدد از طرف اتحادیه هنوز جوابی از اتاق اصناف نگرفته‌ایم.

رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا با اشاره به مشکلات تداخل صنفی برای این اتحادیه گفت: بسیاری از مجموعه‌ها هستند که باید زیرگروه صنف کاغذ و مقوا قرار بگیرند و از طریق اتحادیه کاغذ و مقوا برای گرفتن جواز اقدام کنند اما برای اینکه از امکاناتی نظیر معافیت مالیاتی استفاده کنند؛ از طریق صنوف دیگر اقدام به گرفتن مجوز می‌کنند که این مسئله هم باعثدردسر برای خودشان می‌شود و هم اتحادیه کاغذ و مقوا را ضعیف می‌کند.

میرباقری در رابطه با کارهای انجام شده برای بهتر شدن کارکرد اجرایی اتحادیه به عنوان یک صنف، گفت: تمام سعی ما بالا بردن و محک کردن موقعیت اتحادیه به‌عنوان یک نهاد صنفی است. در همین راستا چندین هیئت و کمیسیون حل اختلاف تشکیل داده‌ایم تا بتوانیم چنانچه مشکلی در هر سطح و هر حوزه‌ای برای صنف کاغذ و مقوا یا اعضای اتحادیه به وجود آمد از طرف اتحادیه پیگیری آن را تا حل شدن نهایی مشکل صورت بدهیم.

وی در ادامه افزود: اگر اتحادیه چاپ حمایت شود یا دست‌کم همین اعضایی که از بدنه اتحادیه جدا شده‌اند به صنف خودشان برگردند؛ مطمئنا توان اجرایی و اثرگذاری بیشتری خواهد داشت. خیلی راحت‌تر و سریع‌تر می‌تواند جوابگوی نیازهای اعضا باشد.

میرباقری در پایان گفت: درصورت بالا رفتن توان اجرایی و اثرگذاری اتحادیه است که می‌توانیم برای پیگیری موارد و مشکلاتی که یا مدت‌هاست پیگیری می‌شوند و هنوز به نتیجه نرسیده‌اند یا اصلا اقدامی برای حل و فصل آن‌ها صورت نگرفته؛ برنامه‌ریزی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز