خبرگزاری کار ایران

جایزه‌ای برای بهترین کتاب در حوزه محیط زیست

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۱۲۱

مراسم اهدای جایزه کتاب سال محیط زیست یکشنبه ۲۵ آبان در سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار می‌شود.

مراسم اهدای جایزه کتاب سال محیط زیست با حضور معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست و علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حداد عادل رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، محمد درویش(مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست) با اعلام این مطلب گفت: مراسم اهدای جایزه کتاب سال محیط زیست یکشنبه ۲۵ آبان در سازمان حفاظت از محیط زیست برگزار می‌شود.

درویش با اشاره به اینکه مراسم اهدای جایزه کتاب سال برای نخستین بار برگزار می‌شود؛ افزود: این اقدام گام موثری در ترویج فرهنگ کتابخوانی بشمار می‌رود و به منظور انگیزه بخشی به ناشران و نویسندگان برای پدیدآوردن کتب تخصصی محیط زیست صورت می‌پذیرد.

مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: برای انتخاب کتاب سال محیط زیست امسال از اوایل مهر فراخوانی منتشر کردیم و نویسندگان تا دهم آبان مهلت داشتند که آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند. در مهلت تعیین شده تعداد ۱۵۰ اثر در گروه سنی کودک و نوجوان و ۹۰ کتاب تخصصی به دبیرخانه جشنواره ارسال و همزمان مرحله داوری کتابها آغاز شد. هیات داوران تمام تلاش خود را صرف کرده تا در موعد مقرر یک اثر را از بین ۱۵۰ اثر فرستاده شده؛ انتخاب و به علاقمندان معرفی کنند.

درویش ادامه داد: دکتر ابتکار امسال با اهدای لوح تقدیر و سکه شخصا برای ترویج نشر کتاب محیط زیستی اقدام می‌کند.

مدیرکل آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست همچنین تاکید کرد: نشر کتاب در حوزه‌های زیست محیطی مغفول مانده است و سازمان تلاش می‌کند با ترغیب نویسندگان خلا فرهنگی در این زمینه را برطرف کند.

درویش درباره دیگر اقدام‌های این سازمان برای ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: همزمان با اهدای جایزه کتاب سال محیط زیست در ادارات کل ۳۱ استان مراسم تقدیر از ناشران و نویسندگان زیست محیطی برگزار می‌شود.

درویش تصریح کرد: مراسم اهدای جایزه کتاب سال محیط زیست، در محل سالن همایش‌های بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست با حضور مسئولان بلندپایه فرهنگی کشور، معاونان، مدیران کل، علاقمندان به حوزه نشر و همچنین مولفان، ناشران و دیگر فعالان عرصه قلم در حوزه محیط زیست برگزار می‌شود

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز