خبرگزاری کار ایران

رونمایی از ارزشمند‌ترین منبع معماری صدر اسلام

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۵۳۶

کتاب «گذری بر معماری متقدم مسلمانان» روز شنبه ۲۴ آبان، در فرهنگستان هنر رونمایی می‌شود.

موسسه تالیف، ترجمه و نشر آثار هنری(متن) به تازگی کتابی با عنوان «گذری بر معماری متقدم مسلمانان» نوشته جان کرس‌ول، بازنگری جیمز آلن و ترجمه مهدی گلچین‌عارفی منتشر کرده‌است. این کتاب که یکی از منابع ارزشمند در حوزه معماری اسلامی محسوب می‌شود؛ روز شنبه ۲۴ آبان در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر رونمایی می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ در این مراسم محمد‌علی معلم‌دامغانی رییس فرهنگستان هنر، سیدمحمد بهشتی رییس پژوهشگاه میراثفرهنگی، مهرداد قیومی بیدهندی استادیار و پژوهشگر حوزه معماری، مهدی مقیسه، پژوهشگر و نویسنده عرصه هنرهای تجسمی و مهدی گلچین عارفی مترجم کتاب سخنرانی می‌کنند.

این کتاب به بررسی دقیق و موشکافانه از آثار برجسته معماری که ریشه در وقایع تاریخی و پیدایش سنت معماری اسلامی دارد، می‌پردازد. نگارنده با ارائه فهرستی از آثار و بناهای بر جای مانده از معماری اسلامی با ترتیبی تاریخی در دو بخش با عناوین «امویان» و «عباسیان» به شرح و تحلیل دقیق آثار صدر اسلام تا نیمه دوم قرن سوم پرداخته است. در این بررسی که شامل بیست و دو فصل است با توجه به منابع دست اول تاریخی، گزارش سیاحان، کاشفان و باستانشناسان به زبان‌های گوناگون نسخه مجملی از معماری متقدم مسلمانان فراهم آمده است.

این مراسم روز شنبه ۲۴ آبان، ساعت ۱۵/۳۰ در سالن همایش‌های فرهنگستان هنر برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به نشانی خیابان ولی‌عصر(عج)، پایین‌تر از چهارراه طالقانی، شماره ۱۵۵۲ طبقه سوم مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز