خبرگزاری کار ایران

سید عباس صالحی:

افزایش سرانه مطالعه؛ دغدغه بزرگان علم و فرهنگ

کد خبر : ۲۲۴۱۹۲

در سه دهه و نیم بعد از انقلاب، اتفاقات خوبی در حوزه کتاب رخ داده است. در سال ۱۳۹۳ بیش از ۷۰ هزار عنوان کتاب به چاپ رسیده که نیمی از آن‌ها چاپ اولی بوده‌اند.

مراسم تجلیل از خادمان و فعالان کتابخوانی حوزه نشر آموزش و پرورش با حضور فانی وزیر آموزش و پرورش، سید عباس صالحی معاون امور فرهنگی، حمیدرضا کفاش معاون امور فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و جمعی از اهالی فرهنگ عصر روز یکشنبه ۲۵ آبان ماه در تالار فرهنگ برگزار شد.

به گزارش ایلنا، صالحی در این مراسم با اشاره به تحولات صورت گرفته در حوزه کتاب در سه دهه بعد از انقلاب گفت: در سه دهه و نیم بعد از انقلاب اسلامی در حوزه کتاب اتفاقات خوب و مبارکی رخ داده است که یکی از آنها تولید عناوین کتاب است. در سال ۱۳۹۳ بیش از ۷۰ هزار عنوان کتاب تولید شده که نیمی از آنها چاپ اولی بوده‌اند. همچنین این کتابها در موضوعات متفاوت به چاپ رسیده بودند و برخی از آنها از لحاظ کیفی خوب و قابل توجه بودند.

وی افزود: اما آن چیزی که دغدغه‌ی بزرگان علم و فرهنگ خصوصاً رهبر معظم انقلاب اسلامی است، که در حوزه کتاب دغدغه‌های دارند، بحثافزایش سرانه مطالعه و گسترش مطالعه کتاب خوب است.

صالحی افزود: سه مجموعه هستند که می‌توانند نقش اصحاب را در این حوزه ایفا کنند و بار اصلی بر دوش آنهاست این مجموعه­ها خانواده، رسانه، و مدارس هستند این نهاد بار مهم فرهنگ ترویج کتاب را بر دوش دارند.

وی افزود بیش از آنکه سرانه فقر مطالعه در کشور داشته باشیم شاهد فقر عادت مطالعه و لذت مطالعه هستیم.

صالحی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ی میان معاون امور فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با امضای تفاهم‌نامه میان این دو معاونت می‌توانیم بخشی از این موانع را برطرف کنیم.

معاون امور فرهنگی گفت: آموزش و پرورش دریایی از ظرفیت‌ها برای تحقق کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز