خبرگزاری کار ایران

تبلیغ چهره به چهره کتاب برای کودکان تهرانی

کد خبر : ۲۲۴۴۱۳

در این برنامه از کودکان مقطع دبستان دعوت می شود تا با نویسندگان و شاعران محبوب خود آشنا شوند. همچنین در هر برنامه کتاب های یک نویسنده میان کودکان توزیع و داستان ها و شعر های کتاب ها به صورت جمعی و با نظر کودکان بررسی می شود.

برنامه تبلیغ چهره به چهره کتاب با حضور نویسندگان و شاعران حوزه کودک در سطح مناطق مختلف تهران برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، فاطمه کنارسری معاون اجرایی و برنامه ریزی دفتر مطالعات، برنامه ریزی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این مطلب گفت: این برنامه را به مناسبت بیست و دومین دوره هفته کتاب از شنبه آغاز کرده ایم و تا اول اذر امسال در چندین فرهنگسرا، خانه فرهنگ و دبستان ادامه می یابد.

او افزود: فرهنگسراهایی چون پامچال در محدوده خاوران، انقلاب در بزرگراه نواب، گلستان در محله نارمک با ما در اجرای این برنامه همکاری می کنند. همچنین خانه های فرهنگ شمشیری در سه راه آذری، دردار در شهر ری و دبستان های شهید میلانی در اشرفی اصفهانی و شهید شهرتاش در سهروردی شمالی میزبان این برنامه فرهنگی هستند.

کنارسری به روش تبلیغ چهره به چهره کتاب اشاره کرد و ادامه داد: در این برنامه از کودکان مقطع دبستان دعوت می کنیم تا با نویسندگان و شاعران محبوب خود آشنا شوند. همچنین در هر برنامه کتاب های یک نویسنده میان کودکان توزیع و داستان ها و شعر های کتاب ها به صورت جمعی و با نظر کودکان بررسی می شود.

این فعال حوزه ادبیات کودک افزود: با این کار مسلما نمی توانیم همه کودکان را کتابخوان کنیم، اما تلنگری می زنیم که کودکان به کتابخوانی علاقه مند شوند و در بقیه روزهای سال به این امر مشتاق باشند.

به گفته کنارسری در این برنامه ها ۳۰ نویسنده و شاعر حوزه کودک از جمله ناصر کشاورز، مژگان کلهر، عرفان نظرآهاری، طاهره ایبد، فرهاد حسن زاده و جعفر ابراهیمی مشارکت دارند تا کودکان با عوامل موثر در تولید کتاب از جمله نویسندگان آشنا شوند.

معاون دفتر مطالعات، برنامه ریزی و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت های این نهاد برای گسترش فرهنگ کتابخوانی اشاره کرد و افزود: کارهای اجرایی را کمتر در دستور کار داریم و وظیفه اصلی ما پژوهش و برنامه ریزی برای کتابخوان کردن کودکان و نوجوانان است. از جمله اینکه تلاش می کنیم آثار خوب و مناسب را برای انواع گروه های سنی معرفی کنیم و البته پیشنهاد ما این است که کودکان و نوجوانان را برای انتخاب کتاب آزاد بگذاریم زیرا در این صورت اشتیاق بیشتری به کتابخوانی خواهند داشت.

کنارسری تاکید کرد: باید توجه داشت که آشنایی اولیه با کتاب در خانواده ها شکل می گیرد و نخستین جایی که کودک، کتاب می بینند منزل است. این مهم باید مورد توجه خانواده ها قرار بگیرد و در کنار آن، پدر و مادرها کودکانشان را به کتابفروشی ها ببرند و به آنان حق انتخاب بدهند تا کتاب مورد علاقه شان را برگزینند. همان طور که آنها را به اسباب بازی فروشی می برند و به آنان حق انتخاب می دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز