خبرگزاری کار ایران

اهداء ۳۰ سکه به برگزیدگان جایزه جلال

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۶۵۱

در هفتمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد به هریک از برگزیدگان ۳۰ سکه بهار آزادی و به تقدیرشوندگان ۱۰ سکه اعطاء می‌شود.

در هفتمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد به هر یک از برگزیدگان ۳۰ سکه بهار آزادی و به تقدیرشوندگان اینجایزه ۱۰ سکه اعطاء می‌شود.

به گزارش ایلنا، امیرزاده هدف از تعیین این میزان جایزه را همسان‌سازی جوایز ادبی کشور و جلوگیری از آسیب به جایگاه این جایزه مهم ادبی کشور دانست و افزود: متوازن نبودن میزان جایزه این رویداد مهم فرهنگی با سایر جوایز باعثایجاد تردید و گمانه‌زنی‌های مختلف در چگونگی انتخاب اثر برگزیده شده بود. به گونه‌ای که در شش دوره گذشته این جایزه تنها یک اثر به عنوان اثر برگزیده انتخاب شده بود.

وی ادامه داد: در هفتمین دوره جایزه ادبی جلال آال احمد به هریک از برگزیدگان ۳۰سکه و تقدیر شوندگان این جایزه ۱۰ سکه بهار آزادی اهدا می‌شود.

مشاور معاون وزیر ارشاد گفت: ادامه مسیر چگونگی انتخاب اثر برگزیده در دوره‌های گذشته باتوجه به ظرفیت بالقوه و بالفعل کشور که می‌توانست ناشی از میزان جوایز باشد ضرورت باز نگری در این امر را تقویت کرد.

امیرزاده یادآور شد: از یکسال گذشته با تشکیل کارگروه بازنگری جوایز ادبی با حضور افراد صاحب نظر طرح همسان سازی جوایز ادبی و تعیین مجریان برگزاری این جوایز در دستور کار قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: براساس مصوبات این کارگروه برگزاری جوایز ادبی پروین اعتصامی و جلال آل احمد به بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و جوایز مرتبط با حوزه کتاب به موسسه خانه کتاب واگذار شد.

مشاور علمی فرهنگی و مدیریتی معاونت امور فرهنگی با اشاره به یکی دیگر از مصوبات این کارگروه گفت: پیشنهاد همسان‌سازی جوایز ادبی و اختصاص ۳۰ سکه به هریک از برگزیدگان و ۱۰ سکه به تقدیرشوندگان به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه و مورد موافقت قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز