خبرگزاری کار ایران

علی جنتی:

کتابدار هم کتاب‌شناس است هم کتاب‌دان

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۸۳۵

جایگاه کتابداران در شکوفایی فرهنگی و ترویج مطالعه مفید بسیار مهم است و تعالی فکری و فرهنگی ایران فردا در گروی تلاش کتابداران و خادمان عرصه کتاب است.

همزمان با بیست و دومین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، مراسم تکریم مقام کتابداران و ترویج فرهنگ کتابخوانی صبح امروز(۲۷ آبان) در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش ایلنا، علیرضا مختارپور درباره اهمیت کتابداران در ترویج کتابخوانی اظهار داشت: کتابداران درحالیکه بعضاً با تحمل سختی‌های بسیار به انجام وظیفه مشغولند اما هرگز انجام وظیفه فرهنگی شان را به دلیل این سختیها دچار وقفه و سستی نکرده‌اند.

او در ادامه گفت: کتابدار مرکز فعالیت دلسوازنه‌ی خود را موقوف به آن نکرده که ابتدا مشکلاتش حل شود و بعد به انجام وظیفه مشغول شود بلکه با دل و جان و در شرایطی که گاه سالها برخی از ا بتدایی‌ترین بندهای حقوق و مزایای حداقلی‌اش را نیز دریافت نکرده با دل و جان چون شمعی سوخته تا محیط فرهنگ و کتاب و کتابخوانی را روشن و نورانی نگاه دارد.

محمد اله‌یاری(معاون توسعه کتابخانه ها و کتابخوانی) در ادامه برنامه یان برخی از ویژگی های متمایز برنامه های این دوره نهاد در هفته کتاب بیان کرد: تمرکز در باز معرفی و ترویج اندیشه های عالم فقید و مفسر گرانقدر علامه سید محمدحسین طباطبایی(قدس سره) با توجه به اینکه در تقویم رسمی کشور روز ۲۴ آبان روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار به مناسبت بزرگداشت مقام این عالم بزرگوار نامگذاری شده است، باعثشد تا نهاد برنامه های خود را با محوریت شخصیت ایشان ترتیب دهد.

اله‌یاری در ادامه افزود: یکی از نکات مهم دیگر این دوره، پرونده های رسیده از استان ها در ارتباط با انتخاب «عضو نمونه کتابخوان» و «پیشکسوت نمونه» بود که پس از ارزیابی های صورت گرفته، نفرات برتر در این مراسم مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

سپس وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به لزوم نگاه ویژه به کتابدارن اشاره کرد و گفت: تعالی فکری و فرهنگی ایران فردا را در گروی تلاش کتابداران و خادمان عرصه کتاب است.

جنتی ادامه داد: امروز متاسفانه مقام و منزلت کتابداران و ارزش کار آنها با وضعیت معیشتی شان همخوانی ندارد اما امیدواریم با حضور آقای مختارپور در نهاد کتابخانه های عمومی کشور در آینده شاهد ایجاد این هماهنگی باشیم. کتاب کمک کرده از فراز و فرود روزگار به خوبی عبور کنیم و مردم ایران با انس به کتاب توانسته اند در همه دوران ها موفق و پیشرو باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز