خبرگزاری کار ایران

حسین نوش‌آبادی:

پیش از محدودیت‌ها باید به مصونیت‌ها فکر کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۹۰۵

هنر یکی از ارزشمندترین نعمات الهی و زبان گویایی‌ست که می‌تواند میراثعظیم فرهنگی یک ملت را تشریح کند. هنر ابزاری برای مقابله با مافیای رسانه جهانی است.

دومین نشست خبری حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز صبح(۲۷ آبان) در سالن شورای فرهنگی وزارت ارشاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ نوش‌آبادی در این نشست؛ ضمن بیان نکاتی در رابطه با سیاست‌های وزارت ارشاد در حوزه فرهنگ و هنر و سینما بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چارچوب سیاست‌های کلان و راهبردی کشور که در اسناد مختلف وظایف و اختیارات تعریف شده؛ به وظیفه خطیر خود در حوزه های فرهنگی و هنری خواهد پرداخت.

وی با اشاره به اینکه حوزه هنر و فرهنگ نیازمند مدیریت فرهنگی است؛ گفت: نیاز به یک برنامه هوشمند داریم و باید از رویکردهای سطحی تبلیغاتی و کلیشه‌ای پرهیز شود. پیش از محدودیت‌ها باید به مصونیت‌ها فکر کنیم. اعتقاد داریم همبستگی ملی مبتنی بر اعتقاد مردم، همدلی مسئولان، امید، نشاط و رضایت‌مندی عمومی در جامعه است همچنین سرمایه فکری و هنری و معنوی کشور باید تعمیق پیدا کند به سمت تمدن ایرانی اسلامی.

نوش‌آبادی در ادامه اظهار داشت: این تمدن نیازمند بازتعریف عناصر فرهنگی ملی و سبک زندگی ایرانی - اسلامی است. توسعه سازمان‌های مردم نهاد و شبکه‌های نخبگان در سطح ملی و حمایت آنان برای ارتقا شاخص‌های فرهنگی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و فناوری در راستای سیاست‌های کاربردی از اهدافی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دنبال می‌کند.

وی افزود: مقابله با جنگ نرم که نیاز به مشارکت فعال همه بخش‌های اصلی نظام دارد؛ از اهداف مورد نظر است. باید گفتمان‌سازی و تولید ادبیات صورت بگیرد. باید شناخت درست از نیازهای فرهنگی و هنری جامعه داشته باشیم تا بتوانیم به این نیازها پاسخ بدهیم.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد احترام به همه سلیقه‌ها را در راستای برنامه‌های خود قرار داده است، گفت: احترام به سلیقه‌ها و نظرات نافی وظیفه حاکمیتی ما نیست. در چارچوب تعریف شده و محدودیت‌های قانونی خود باید به وظیفه‌مان عمل کنیم. فرهنگ و هنر متعلق به یک جریان سیاسی و یا یک حزب نیست بلکه به مردم و آحاد جامعه تعلق دارد.

وی با اشاره به اینکه هنر جزو ارزشمندترین مخلوقات الهی است؛ اظهار داشت: باید به هنر احترام گذاشت و آن را ارج نهاد. هنر زبان گویایی است که می‌تواند میراثعظیم فرهنگی یک ملت را تشریح کند. ابزار هنر بهترین ابزار برای مقابله با مافیای رسانه جهانی است. نباید فرهنگ کشور را مومیایی کنیم. باید بازآفرینی و محتوا تولید کنیم.

نوش‌آبادی با اشاره به حوزه سینما گفت: باید براساس سیاست‌های راهبردی از تولید فیلم‌ها و محصولات سمعی و بصری که بتوانند فرهنگ ملی و دینی ما را رونق بخشد؛ پشتیبانی و حمایت به عمل آورد. وزارت ارشاد از تولید فیلم‌هایی که امید و اعتماد در جامعه به وجود بیاورد و به سمت عدالت حرکت کند پشتیبانی می‌کند. باید به ارتقای تولید کیفی سینما از نظر محتوا و مضمون و سیاست‌هایی که بتواند به افزایش مخاطبان سینما منجر شود، بپردازیم. ما در حوزه سینما به بخش خصوصی احترام می‌گذاریم و در تولید فیلم از محصولات آنها پشتیبانی به عمل می‌آوریم.

وی در ادامه افزود: با توجه به تمام جوانب و درنظر گرفتن نیازهای جامعه باید به سمتی حرکت کنیم که امید و شور و شوق و انبساط خاطر به زندگی و امید به آینده و حرکت در مسیر عدالت جزو اهداف ما باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز