خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران:

باغ کتاب را ناشران و کتابفروشان اداره می‌کنند / کارگروه مشترک ناشران و شهرداری تشکل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۱۰۹

من تمام مشکلات ناشران و کتابفروشان را شنیدم و می‌دانم و معتقدم برای حل این مشکلات یک کارگروه مشترک بین شهرداری و اتحادیه ناشران تشکیل شود.

محمدباقرقالیباف در نشست صمیمانه با اعضای اتحادیه ناشران و کتابفروشان که شب گذشته(۲۷ آبان) در بوستان گفتگو برگزار شد؛ با اشاره به اهمیت کتاب و نشر گفت: در هر جامعه‌ای اگر تولید اندیشه وجود نداشته باشد نمی‌توان توسعه را گسترش داد و ما نیز باید در کشور تولید اندیشه را به یک حرکت تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ شهردار تهران ادامه داد: درست است که ما در شهرداری تهران در حوزه کتاب و نشر کار بزرگی انجام نداده‌ایم اما از این مساله نیز غافل نبودیم و برگزاری نمایشگاه‌هایی همچون یاد یار مهربان، عطر سیب و باز باران نشانه توجه شهرداری به حوزه کتاب است.

قالیباف افزود: امروز در شهر تهران بیش از ۳۰۰کتابخانه داریم که ۷۰ کتابخانه شبانه روزی است همچنین با همکاری آموزش و پرورش در مدارس ابتدایی در کلاس‌های اول کتابخانه کلاسی تاسیس کرده‌ایم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه وظیفه شهرداری کارهای فرهنگی و اجتماعی و خدماتی است؛ گفت: گروهی اصرار دارند بگویند شهرداری فقط باید کار کالبدی و سخت افزاری بکند اما من از ابتدای ورود به رویکرد اجتماعی و فرهنگی توجه داشتم. هرچند معتقدم کار خدماتی مهم است و اگر ما زباله‌ها را درست جمع آوری نکنیم و یا پارک خوبی نداشته باشیم کار فرهنگی نیز اثربخش نمی‌شود.

وی با اشاره به بحثراه اندازی باغ کتاب گفت: باغ کتاب که امروز با ۶۰هزار متر مربع فضای پوشیده و ۶۰ هزار متر مربع فضای باز در حال راه اندازی است متعلق به ناشران و کتابفروشان است و به هیچ عنوان هدف ما اداره آن توسط شهرداری و یا دولت نیست.

قالیباف افزود: به دنبال آن هستیم که با گسترش فروش کتاب در فروشگاه‌های شهروند، سرانه کتاب را در سبد خرید و فرهنگی مردم افزایش دهیم و باید حتما در فروشگاه‌های شهروند مکانی را هرچند کوچک به فروش کتاب اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: باید به اقتصاد فرهنگ، اقتصاد فرهنگی، فرهنگ اقتصادی توجه داشته باشیم و در این میان نقش ناشران بسیار مهم است.

وی افزود: ناشر مسئول، ناشری است که نافع باشد و جامعه را به سمت رشید شدن پیش ببرد. ما امروز نیازمند تغییر رفتار در شهر تهران در بین شهروندان هستیم و این کار بدون برنامه ریزی عمیق فرهنگی ممکن نیست و معتقدم این رفتار باید از درون سازمان شهرداری به وجود بیاید.

شهردار تهران افزود: من تمام مشکلات ناشران و کتابفروشان را شنیدم و می‌دانم و معتقدم برای حل این مشکلات یک کارگروه مشترک بین شهرداری و اتحادیه ناشران تشکیل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز