خبرگزاری کار ایران

پاسخ مثبت نویسندگان و مردم به دعوت مسجد جامعی

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۷۳۲

بهمن فرمان آرا، احمدرضا احمدی، بلقیس سلیمانی، گلی امامی، هادی خانیکی، سهیل محمودی، اسرافیل شیرچی و علی‌اکبر عبدالرشیدی درکتابفروشی‌های تهران حضور پیدا کردند.

فراخوان احمد مسجدجامعی برای حضور مردم در کتابفروشی‌ها با استقبال خوبی از سوی مردم و اهالی فرهنگ و هنر روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتابفروشی‌هایی همچون نشرچشمه، نشر ثالت، خانه فرهنگ و هنر گویا با دعوت از جامعه هنری و ادبی برنامه‌های خاصی را برای این روز خاص کتابفروشی‌ها تدارک دیده بودند.

از ساعت ۱۰ صبح کتابفروشی نشر چشمه تقریبا شلوغ و پر از جمعیت است. دختران و پسران جوان و حتی میانسال‌ نیز حضور فعالی دارند.

در گوشه‌ای از کتابفروشی بهمن فرمان آرا، احمدرضا احمدی و بلقیس سلیمانی نشسته‌اند. گروهی که کتاب‌های احمدرضا احمدی را در دست دارند برای امضا گرفتن دور میز جمع شده‌اند. درخواست برای گرفتن عکس و امضا از دیگر هنرمندان هم کم نیست.

صندوق نشر چشمه ساعات پرکاری را سپری می‌کند. کم کم گروس عبدالملکیان، گلی امامی وارد می‌شوند. با حضور هر نویسنده یا مترجم بازار کتاب‌هایش هم داغ می‌شود و همه می‌خواهند کتابی با امضا خود صاحب اثر را به عنوان یادگاری از این روز برای خودشان نگه دارند.

گلی امامی و احمدرضا احمدی از ممیزی و مجوز با یکدیگر صحبت می‌کنند و تجربیاتی که در این عرصه کسب کرده‌اند را با هم در میان می‌گذارند. حسن کیائیان مدیر نشر چشمه به گرمی از مهمانان و مردم استقبال می‌کند و در جواب سوالی که نظرش را درمورد چنین برنامه می‌پرسد می‌گوید «استقبال خوبی نسبت به این فراخوان شده است. امیدواریم این حضور گرم مردم شامل حال کتابفروشی‌های محلات مختلف و کوچه پس کوچه‌های شهرمان هم بشود.

کتابفروشی خانه فرهنگ و هنر گویا هم میزبان جمعیت قابل توجهی از مردم است. هادی خانیکی، سهیل محمودی، اسرافیل شیرچی، علی‌اکبر عبدالرشیدی از جمله اهالی ادب حاضر در این کتابفروشی هستند.

عبدالحسین مختاباد هم از جامعه موسیقی در این جمع حضور دارد. سهیل محمودی کتاب تازه علی‌اکبر عبدالرشیدی که بوقلمون نام دارد و به تازگی از سوی خانه فرهنگ و هنر گویا رونمایی شده است را به حاضران معرفی می‌کند و عبدالرشیدی هم از واقعی بودن داستان‌های این مجموعه صحبت می‌کند.

با ورود احمد مسجد جامعی به کتابفروشی خانه فرهنگ و هنر گویا توجه‌ها به سمت پیشنهاددهنده این طرح جلب می‌شود و عکاسان و اهالی رسانه دور وی جمع می‌شوند. مسجدجامعی از برنامه ریزی اهالی خانه سینما برای حرکت به سوی کتابفروشی‌ها گفت و ادامه داد: اصل و مبنای این فراخوان آشتی دادن دوباره جامعه و مردم با کتاب و کتابخوانی است. سهم مطالعه در کشور ما نسبت به پیشینه قوی فرهنگی کشورمان از کشورهای دیگر پایین‌تر است و چنین طرح‌هایی اگر تبدیل به یک عادت و سنت شوند تاثیر خوبی بر فرهنگ جامعه خواهند گذاشت.

کتابفروشی نشر ثالثهم حسابی برو بیا دارد، نسرین حلالی، کیوان مهرگان از مهمانان حاضر در این کتابفروشی هستند. نکته جالب در کتابفروشی نشر ثالثگفت‌و‌گویی مناظره مانند است که میان مردم حاضر در کتابفروشی و مهمانان در گرفته است.

برخی‌های از عدم تمایلشان به کتاب خواندن حرف می‌زنند و دیگران سعی در قانع کردن آن‌ها به مطالعه دارند و دلایلی مثل گران بودن کتاب یا وقت نداشتن را بهانه نکنند. یکی از حاضران عادت نداشتن فرزندان به کتابخوانی را از دلایل پایین بودن میزان مطالعه در کشور می‌داند و می‌گوید کتاب باید با زندگی مردم پیوند بخورد و باور داشته باشند که پاسخ بسیاری از مسائل و دغدغه‌هاشان را می‌توانند در کتاب‌ها پیدا کنند.

ازحواشی جالب حضور چند دختر و پسر با چشم بندهایی تیره در جلو در این کتابفروشی‌ها بود که البته به دلیل عدم استقبال از این کار خیلی زود منتفی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز