خبرگزاری کار ایران

نشانه‌ و معناشناسی ادبیات در شهرکتاب

کد خبر : ۲۲۸۸۲۱

حمیدرضا شعیری با هدف بررسی گسست و پیوست گفتمانی با توجه به کارکردهای متفاوت گفتمان ادبی‎؛ کارگاه نشانه - معناشناسی ادبیات را در شهرکتاب برگزار می‌کند.

یکی از ویژگی‌های مهم گفتمان‌های ادبی ویژگی کنشی است. اما کنش‌ها در شرایط متفاوت دستخوش تغییر می‌شوند و به همین دلیل جایگاه کنش آن‌ها تضعیف شده، شرایط برای عبور به گسست فراهم می‌شود. گسست گفتمانی در سطوح مختلفی عمل می‌کند که بررسی آن‌ها نیاز به مطالعه روش‌مند دارد. گسست می‌تواند تابع شرایط فرهنگی، عاطفی، هویتی، اخلاقی و تنشی شکل گیرد. اما در این میان، گفتمان می‌تواند وارد یک جریان پادساز گشته و با به‌کارگیری پادهای متفاوت یا از گسست عبور کند و یا سازوکاری برای آن ارائه نماید. بر اساس این، هدف از برگزاری دوره دوم کارگاه‌های نشانه‌ - معناشناسی ادبیات بررسی گسست و پیوست گفتمانی با توجه به کارکردهای متفاوت گفتمان ادبی است.

در این دوره‌ی شش جلسه‌ای درباره‌ی کنش‌زایی و کنش‌زدایی در گفتمان ادبی، گفتمان ادبی و فرهنگ، پاد گفتمان ادبی، تعامل فضاهای گفتمانی، گسست و پیوست گفتمانی بحثو گفت‌وگو خواهد شد.

این دوره با تدریس حمیدرضا شعیری روزهای سه‌شنبه ساعت ۱۴ تا ۱۶ برگزار خواهد شد و آغاز آن ۹ دی است.

علاقه‌مندان به حضور در این دوره‌ی آموزشی تا ۲۷ آذر فرصت دارند در ساعت اداری به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۸۸۷۲۳۳۱۶ و ۸۸۷۱۷۴۵۸ تماس بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز