خبرگزاری کار ایران

رئیس دوره قبل اجلاس وزیران اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی:

درگیری قاره افریقا با تروریسم / آموزش‌جلوگیری از گسترش تروریسم در مدارس گابن

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۱۷۶

آفریقا به‌عنوان بخشی از امت اسلامی با چالش تروریسم و گروه‌های افراطی درگیر است و جریان‌های تروریستی و افراطیون جوانان آفریقایی را هدف قرار داده‌اند و به دنبال نیروگیری از جوانان آفریقایی هستند.

رئیس دوره قبلی(نهم) اجلاس وزیران اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی با اشاره به رشد افراط‌گرایی در قاره آفریقا گفت: تمام این قاره هم با چالش تروریسم و گروه‌های افراطی درگیر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل گنا مالنگونگو(نماینده گابن در سازمان همکاری‌های اسلامی و رئیس دوره قبلی - نهم) اجلاس وزیران اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی، صبح امروز(۱۲ آذر) در مراسم افتتاحیه دهمین دوره این اجلاس که در محل هتل پارسیان آزادی در تهران برگزار شد، با اشاره به نقش رسانه‌ها در تامین صلح و آرامش؛ گفت: همه می‌دانیم اطلاعات و رسانه باید نقش بایسته‌ای در مبارزه با اسلام هراسی و احیای اسلام پویا ایفا کند.

وی با محکوم دانستن تهاجمات و توهین‌های رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی افزود: آن‌ها به دنبال از بین بردن هویت مسجدالاقصی هستند و ما به دنبال آن هستیم که فلسطین را آزاد کنیم.

نماینده گابن در سازمان همکاری‌های اسلامی با بیان اینکه صهیونیست‌ها روند شهرک سازی را ادامه می‌دهند، گفت: اطلاع‌رسانی و رسانه نقش مهمی را در این زمینه می‌تواند ایفا کند و ما باید رویکرد و استراتژی جدیدی داشته باشیم تا این قابلیت را به سازمان همکاری اسلامی(OIC) بدهیم و ما همه اینجا هستیم تا اقدامات سازمان همکاری‌های اسلامی را تقویت کنیم و از تلاش‌های دبیرخانه و دبیر کل سازمان همکاری‌های اسلامی برای رسیدن به اهداف خود ستایش می‌کنیم.

وی افزود: این‌ها می‌تواند به تحولات مثبت در امت اسلامی بینجامد و امیدوارم این جلسه بتواند به تصویب تصمیمات و قطعنامه‌های خوبی منجر شود.

نماینده گابن با اشاره به رشد افراط‌گرایی در آفریقا؛ ادامه داد: آفریقا هم به عنوان بخشی از امت اسلامی نه تنها در نیجریه بلکه در تمام این قاره هم با چالش تروریسم و گروههای افراطی درگیر است و جریان‌های تروریستی و افراطیون جوانان آفریقایی را هدف قرار داده‌اند و به دنبال نیروگیری از جوانان آفریقایی هستند.

گنا مالنگونگو تصریح کرد: باید نگرش و استراتژی برای مقابله با این گروه‌ها داشته باشیم و براساس اولویت‌ها بر حل مشکلات ملموس تمرکز داشته و برنامه مشخصی در این باره داشته باشیم. در سال ۲۰۱۳ تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته شد که از جمله آن می‌توان به مسئله آموزش اشاره کرد. در این راستا مدارسی در گابن داریم تا آموزش‌های لازم را به جوانان برای جلوگیری از رشد و گسترش تروریسم بدهیم.

نماینده گابن در سازمان همکاری‌های اسلامی که کشورش ریاست دوره‌ای اجلاس وزیران اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی را برعهده داشت؛ در پایان اظهاراتش این مسوولیت را به جمهوری اسلامی ایران واگذار کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز