خبرگزاری کار ایران

پیمان خاکسار تحقیقی با جغدها را ترجمه کرد

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۸۵۷

کتاب‌های «جزء از کل»، «شاگردقصاب» و «بیا با جغدها درباره دیابت تحقیق کنیم» مراحل پایانی ویراستاری را می‌گذرانند و به‌زودی یکی یکی وارد بازار کتاب می‌شوند.

پیمان خاکسار(مترجم) از دریافت همزمان مجوز برای سه ترجمه جدیدش خبر داد. به گفته‌ی او کتاب‌های «جزء از کل»، «شاگرد قصاب» و «بیا با جغدها درباره دیابت تحقیق کنیم» مراحل پایانی ویراستاری را می‌گذرانند و به‌زودی یکی یکی وارد بازار کتاب می‌شوند.

خاکسار در همین رابطه به خبرنگار ایلنا گفت: رمان «جزء از کل» نوشته استیو تولتز نویسنده استرالیایی است که با این کتاب به جمع کتابخوان‌های ایرانی معرفی می‌شود. این کتاب نامزد جایزه بوکر سال ۲۰۰۸ بوده و دراصل داستان زندگی پدر و پسری است که در مقاطع و بازه‌های زمانی مختلف روایت می‌شود. داستان ماجراهایی پیچیده و تودرتو دارد که از رابطه عجیب و خاص این پدر و پسر شکل می‌گیرد. پیچیدگی داستان به قدری است که عملا خلاصه نوشتن را دشوار می‌کند چراکه مطمئنا در کمتر از پنج صفحه نمی‌توان خلاصه داستان را جمع‌بندی کرد. «جزء از کل» احتمالا اسفند ماه منتشر می‌شود.

وی ادامه داد: «شاگرد قصاب» نوشته پاتریک مک‌کیْب هم یکی از آثار برجسته و شاخص ادبیات ایرلند است که کاندید دریافت جایزه بوکر سال ۱۹۹۲ هم شده بود. این کتاب شاید از این نظر متمایز و جالب باشد که راوی آن یک پسربچه‌ای است که در یک خانواده نابسامان رشد کرده و به همین دلیل از مشکلات روحی و روانی متتعدی مثل جنون رنج می‌برد. نگاه این فرد مجنون؛ راوی را به نوعی غیرقابل اعتماد می‌کند و خواننده شاید نتواند درستی وقایع و تصویرهایی که بیان می‌کند را باور کند. این کتاب احتمالا تا یک‌ماه دیگر در دسترس علاقه‌مندان است.

این مترجم در رابطه با کتاب «بیا با جغدها درباره دیابت تحقیق کنیم» هم گفت: این مجموعه هم مثل دیگر کارهای سداریس مجموعه‌ای است از مقالات طنز اتوبیوگرافیک که درباره زندگی خودش و اطرافیانش. این کتاب هم قرار شده تا زمان نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران چاپش نهایی شود.

خاکسار درباره تغییراتی که در حوزه ممیزی صورت گرفته و پاسخ به این سوال که آیا در طی رول گرفتن مجوز برای این سه رمان به شخصه چنین تحولی را احساس کرده است، گفت: «جزء از کل» کمی به سختی اما دو رمان دیگر بی‌دردسر مجوز گرفتند.

او در جواب سوال پیرامون چرایی سخت بودن دریافت مجوز برای کتاب «جزء از کل» بیان کرد: ترجیح می‌دهم فعلا درباره‌اش صحبتی نکنم تا ایجاد حساسیت و بحثنشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز