خبرگزاری کار ایران

«عاشقانه سرای بی‌همتا» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۴۳۷

حجم وسیعی از آثار «نزار قبانی» شاعر معروف عرب، در ۴۰۰ صفحه به چاپ رسیده است.

«نزار قبانی» شاعری است که با شعرهای عاشقانه‌اش مشهور است. زن و عشق موضوع اصلی شعر قبانی‌اند. شعر او در دنیای عرب شهرت زیادی دارد و تاکنون به اکثر زبان‌های دنیا ترجمه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ «عاشقانه سرای بی‌همتا» مجموعه‌ای از شعرهای عاشقانه نزار قبانی و برخی از شعرهای اجتماعی و سیاسی اوست. بخشی از اشعار این شاعر پیش از این در ایران چندین بار ترجمه شده است.

این مجموعه شعر با ترجمه رضا طاهری در ۴۰۰صفحه توسط انتشارات نخستین در پاییز ۹۳ با قیمت ۲۱۵۰۰ تومان منتشر شد.

در این مجموعه، مترجم تلاش کرده از میان آثار نزار قبانی حجم وسیعی از کارهای او را ترجمه کند و به گونه‌ای ذهنینت، تفکر، شاعرانگی و طریقه نوشتن او را بازتاب دهد.

نزار قبانی در ۲۱ مارس ۱۹۲۳ در دمشق متولد شد. او سرودن شعر را از ۱۶ سالگی آغاز کرد. در ۱۹۴۴ از دانشکده حقوق فارغ‌التحصیل شد و در وزارت خارجه سوریه مشغول کار شد.

او با شکست و عقب‌نشینی اعراب در مسأله فلسطین در سال ۱۹۶۷، از شعر عاشقانه به شعر سیاسی و شعر مقاومت روی آورد.

عواملی چون: خودکشی خواهرهش در ناکامی عاشقانه، مرگ پسر نوجوانش با بیماری قلبی و کشته شدن همسرش بلقیس الراوی در بمبگذاری سفارت عراق در بیروت، روی شعرش اثر گذاشت.

صفحات پایانی کتاب به عکس‌هایی از نزار قبانی و خانواده او اختصاص داده شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز