خبرگزاری کار ایران

آشنایی بچه‌ها با مشاهیر ایرانی

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۴۴۲

مجموعه کتاب «سفرهای داری و ناری» ماجرای سفرهای این دو کودک است که در هر سفر با یکی از مشاهیر علمی و ادبی ایران آشنا می‌شوند. این کتاب گزیده‌ای است از کتاب‌هایی که درباره این مشاهیر نوشته شده است.

ناری ده سال دارد و برادر او «داری» دوازده ساله است. این دو عاشق مطالعه هستند و وقت آزادشان را با خواندن کتاب‌های علمی و تاریخی می‌گذرانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ «سفرهای پرماجرای داری و ناری» نوشته «ابولقاسم فیض آبادی» با تصویرگری «سمیه رحمتی خواه» توسط انتشارات نخستین منتشر شد.

در پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «بچه‌ها با سفر به روستا، در زیرزمین خانه مادربزرگشان، صندوق چوبی دیدند که در آن چند کتاب قدیمی بود. در یکی از کتاب‌ها خواندند که می‌توانند به سفرهای دور بروند و با اندیشمندان و مشاهیر ایران دیدار کنند.»

این کتاب‌ها داستان سفری رویایی است که داری و ناری به دیدار بزرگان و اندیشمندان و مشاهیر ایران می‌روند و با زندگی، آثار و حوادثزمان‌ها آشنا می‌شوند.

این کتاب گزیده‌ای است از میان عقاید، کتاب‌ها و نظریه‌هایی که درباره این مشاهیر نوشته شده است.

ازجمله کتاب‌های منتشر شده این مجموعه عبارتند از: دیداری شگفت انگیز با «ابوعلی سینا»، «محمد زکریای رازی»، «عمر خیام»، «سلطان سخن، فردوسی»، «استاد اخلاق، بزرگمهر حکیم»، «استاد سفر، ناصرخسرو»، «عارف شیرین سخن»، «عطار نیشابوری»، «مولانا جلال الدین(مولوی)»، «ابوریحان بیرونی»، «موسی خوارزمی»، «مصلح الدین سعدی» و «شیخ بهایی».

به تازگی نیز از مجموعه سفرهای پرماجرای داری و ناری دیدارهایی شگفت‌انگیز با «حافظ شیرازی»، «عبید زاکانی»، «رودکی، پدر شعر فارسی»، «فارابی، معلم ثانی» منتشر شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز