خبرگزاری کار ایران

حضور ۳هزار نفری بانوان، در صنعت چاپ

کد خبر : ۲۳۷۸۹۴

از میان سه هزار خانم که در بخش‌های مختلف صنعت چاپ فعالیت می‌کنند، ۷۵ خانم در چاپ سرمایه گذاری کرده‌اند و نشان دادند که فضای خشن و سخت چاپخانه‌ها نمی‌تواند مانع حضور آن‌ها در این بخش از جامعه شود.

محمد حسین رحیمی یگانه، رییس بخش مسابقات تخصصی آثار چاپی چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ از استقبال خوب چاپخانه داران و اهالی چاپ در این دوره از جشنواره خبر داد. به گفته او تاکنون بیش از ۳۰ اثر چاپی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

به گزارش ایلنا، رحیمی یگانه گفت: با تغییراتی که در داوری‌ها و بخش‌های جشنواره انجام شده است بخش‌های مختلفی برای این دوره از مسابقه طراحی شده است و هم اکنون آثار چاپی بیش از ۱۰ گروه به دست ما رسیده است. همچنین سعی شده است پارامترهای کیفی بیشتری برای داوری آثار در نظر گرفته شود.

رحیمی یگانه با اشاره به تغییرات انجام شده در این دوره از جشنواره گفت: در این دوره از جشنواره تغییراتی در نحوه برگزاری مسابقات آثار چاپی انجام شده است و محصول محوری، مورد تاکید برگزار کنندگان مسابقات قرار دارد. ان شاء الله تلاش خواهد شد تا در سال آینده تغییرات دیگری در مسابقات آثار چاپی جهت هر چه شفاف‌تر شدن داوری‌ها انجام شود.

زهرا جلیل ثانی، مدیرعامل شرکت چاپ و بازرگانی مجلسی با اشاره به حضور بیش از سه هزار بانوی فعال در صنعت چاپ گفت: طبق آماری که در سال ۸۹ از وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی دریافت کردیم بیش از سه هزار خانم در بخش‌های مختلف صنعت چاپ فعالیت می‌کنند که این نشان از حضور فعال بانوان در این صنعت به ظاهر خشن دارد.

مدیرعامل شرکت چاپ و بازرگانی مجلسی در توضیح وضعیت صنعت چاپ کشور بیان کرد: در حال حاضر صنعت چاپ کشور دارای تکنولوژی قابل قبولی است و شرایط عرضه کالای با کیفیت را دارد. اما به دلیل عدم حمایت‌های لازم، از امکانات به خوبی استفاده نمی‌شود.

او ادامه داد: متاسفانه در شرایط فعلی دغدغه ارایه کالای نفیس وجود ندارد زیرا متقاضیان کار را به چاپخانه‌ای می‌دهند که کار را ارزان‌تر چاپ می‌کند و کیفیت برایشان اهمیتی ندارد.

جلیل ثانی، تشکیل بانک جامع اطلاعاتی صنعت چاپ را ضروری دانست و افزود: تشکیل بانک جامع اطلاعاتی می‌تواند به آینده این صنعت کمک شایانی کند چراکه با تشکیل این بانک مسولان هر استان می‌توانند بر اساس اطلاعات موجود برنامه ریزی کنند تا مجوز‌ها بر اساس نیاز استان‌ها داده شود.

او با اشاره به حضور فعال بانوان در صنعت چاپ ادامه داد: در سال ۸۵ تلاش‌هایی را برای تشکیل چنین بانکی در حوزه بانوان انجام دادیم اما متاسفانه موفق نشدیم، طبق اطلاعاتی که در سال ۸۹ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کردم بیش از سه هزار خانم در بخش‌های مختلف صنعت چاپ فعالیت می‌کنند که از این میان ۷۵ خانم در چاپ سرمایه گذاری کرده‌اند و نشان دادند که فضای خشن و سخت چاپخانه‌ها نمی‌تواند مانع حضور آن‌ها در این بخش از جامعه شود.

مدیرعامل شرکت چاپ و بازرگانی مجلسی در توضیح مشکلات صنعت چاپ گفت: اکنون در حوزه نشر وام‌های خوبی داده می‌شود اما در صنعت چاپ این امکانات وجود ندارد و این در شرایطی است که صنعت چاپ نیاز به حمایت‌های دولت دارد.

او افزود: خوشبختانه در فضایی که دولت یازدهم فراهم کرده، شرایط برای ورود ماشین آلات درجه یک چاپی وجود دارد اما به دلیل عدم خروجی لازم از سرمایه گذاری در صنعت چاپ، چاپخانه داران مایل به خرید این دستگاه‌ها نیستند.

جلیل ثانی در پایان سخنان خود با اشاره به چهاردهمین جشنواره صنعت گفت: جشنواره باید محل شناسایی کاستی‌ها و رفع آن باشد زیرا تمجید از خوبی‌ها دردی را دوا نمی‌کند و برای پیشرفت باید ابتدا کاستی‌ها را برطرف کرد. اگر خواهان پیشرفت در صنعت چاپ هستیم باید به سوی آن حرکت کنیم و نباید منتظر تسهیلات دولت بمانیم چراکه با اعتراض و اشاره به مشکلات چیزی تغییر نمی‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز